روایت مجتهدزاده از ولایت‌مداری مقام معظم رهبری در شکست حصر سوسنگرد

«همایش زینبیون» با حضور رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس در سوسنگرد برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰ - 22November 2013

روایت مجتهدزاده از ولایت‌مداری مقام معظم رهبری در شکست حصر سوسنگرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاعمقدس در این همایش اظهار کرد:یکی از وظایف اساسی امروز ما آشنا کردن جوانان با شرایط قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است تا بدین وسیله بدانند مردم و جوانان آن زمان چه زحماتی برای پیروزی انقلاب اسلامی متحمل شدهاند.

وی افزود: به عنوان مثال باید به جوانان امروز بگوییم موضوعی به نام «کاپیتولاسیون» در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چه لطماتی به کشورمان وارد کرد اما با پیروزی انقلاب اسلامی و رهبریهای داهیانه حضرت امام خمینی (ره) و همچنین مقام معظم رهبری، عزت کشورمان حفظ شد و دنیا همواره از کشور ما به عنوان کشوری تأثیرگذار یاد کرده و میکند.
 
مجتهدزاده یادآور شد: در زمان فعالیت در دولت و طی سفرهایی که به کشورهای مختلف داشتم جایگاه زنان ایران در جهان بیشتر از پیش درک کردم و این جایگاه را مدیون شهدایی هستیم که جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و کشورمان را حفظ کردند تا بتوانیم در امور مختلف پیشرفت کنیم.
 
رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاعمقدس همچنین به شکست حصر سوسنگرد در سال 1359 اشاره کرد و افزود: وقتی حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود، حضرت آیتالله العظمی خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با تدابیر خاص خویش، اقداماتی انجام دادند تا فرمان حضرت امام راحل در زمان مقرر به درستی اجرا شود بنابراین امروز باید از کاری که مقام معظم رهبری در آن زمان انجام دادند به عنوان الگوی ولایتمداری بهره بگیریم.
 
مجتهدزاده ادامه داد: جایگاه مقام معظم رهبری در کشور ما آنقدر ارزشمند است که میتوان خلاء آن را در کشورهایی که بیداری اسلامی در آن رخ داد و موفق نشدند، مشاهده کرد. اگر آنها هم همانند کشور ما از یک رهبری قاطع برخوردار میبودند، قیامشان به نتیجه میرسید.
 
وی همچنین تصریح کرد: اگر امروزه هم درایت مقام معظم رهبری نباشد با وجود سلایق و نظرات مختلف، در جامعه به خطا خواهیم رفت. پس میتوان گفت جایگاه رهبری در نظام اسلامی بسیار والا و تأثیرگذار است.
 
رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاعمقدس در بخش دیگری از سخنانش به همزمان بودن ماه محرم با ایام سالگرد شکست حصر سوسنگرد اشاره کرد و گفت: در بعد از واقعه عاشورا چون رسانهای نبود،حضرت زینب(س) رسالت بیان جنایتهای امویان را به خوبی به سرانجام رساند تا آن واقعه امروز به ما منتقل شود. حضرت زینب (س) بر اساس شرایط آن زمان به درستی تصمیم گرفت و با به کارگیری سبکهای مختلف در انتقال پیام عاشورا کار کرد که واقعه کربلا برای همیشه تاریخ زنده و پویا بماند.
 
مجتهدزاده امروزه نیز رسانههای ما با توجه به شرایط موجود، اتفاقات هشت سال دفاعمقدس به ویژه رشادتهای زنان را به جامعه امروز به ویژه دختران جوان تبیین کنند تا فرهنگ دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ عاشورا است،همواره به عنوان الگویی ماندگار مطرح باشد.
 
به گفته وی یکی از دلایل ایجاد سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاعمقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، این است که نقش زنان در قبل از پیروزی انقلاب، استمرار و تثبیت آن بیان شود.
 
مجتهدزاده در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: جنگ تحمیلی یک دانشگاه بود که در امور مختلف تأثیرات مثبتی در جامعه برجای گذاشت. به عنوان مثال مادرانی را در این جنگ دیدیم که چهار فرزندشان را برای دفاع از انقلاب فدا کردند اما باز هم دوست داشتند اگر فرزندی داشتند آن را نیز فدا کنند. این چیزی است که با هیچ منطق علمی قابل ارزیابی نیست.
 
وی ادامه داد:یکی از مسائل مورد نیاز امروز توانمندی و پیشرفت علمی است و با توجه به اقدامات انجام شده و همچنین رشادتهای دوران دفاع مقدس،در زمینههای مختلف به ویژه علم پزشکی، پیشرفتهای زیادی نصیب ما شده است و این موارد محقق نمیشد مگر در سایه هوشیاری و توجه به بصیرت مورد نظر مقام معظم رهبری و اینکه تفکرات رهبری را نباید فقط در حد نظریات نگه داریم بلکه باید آن را به عمل تبدیل کنیم.
 
مجتهدزاده یکی از راهکارهای تحقق این امر ترویج دیگرخواهی در جامعه است، چیزی که در دوران دفاع مقدس شاهد آن بودیم. بدین وسیله میتوان امیدوار بود که روحیه مسئولیتپذیری جوانان تقویت میشود و نظریات مقام معظم رهبری در بعد عملی و نظری ساری و جاری میشود.
 
رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاعمقدس همچنین برای حمایت از بانوان اهل قلم و هنر و همچنین نظریات افراد فعال در ابعاد مختلف انقلاب و دفاع مقدس اعلام آمادگی کرد.
 
در این مراسم همچنین جانشین فرمانده سپاه سوسنگرد گفت: سوسنگرد 1200 شهید تقدیم کرده است که 270 نفر از آنها از بانوان هستند بنابراین شکست حصر سوسنگرد را باید مدیون رشادت مردان و زنان آن زمان بدانیم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار