فرمانده کل سپاه در سوسنگرد:

عزت و سربلندی امروز مرهون ایستادگی‌های هشت سال دفاع مقدس است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی مرهون ایستادگی‌ها، مقاومت و دلاورمردی‌های هشت سال دفاع مقدس است.
کد خبر: ۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰ - 17November 2013

عزت و سربلندی امروز مرهون ایستادگی‌های هشت سال دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس،  سردار سرلشکر پاسدار "محمدعلی جعفری" پیش از ظهر امروز در آئین گرامیداشت شکست حصر سوسنگرد طی سخنانی گفت: یکی از ویژگیهای مهم عملیات آزاد سازی سوسنگرد این بود که با کمک نیروهای مردمی و وحدت بین یگان ها به سرانجام رسید.

وی افزود: شکست دشمن در آزادسازی سوسنگرد سرمنشاء باقی ناکامی های دشمن شد.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان داشت: رژیم بعث عراق سودای تصرف شش روزه خوزستان را در سر میپروراند اما آنچه در عمل اتفاق افتاده مقاومت دلیرانه ملت ایران بود.
 
وی تصریح کرد: در واقع ایمان و توکل بر خدا در کنار فرهنگ و مکتب تشیع وقتی با دلاورمردی مردان و زنان ایرانی همراه شد دشمن را به شکست واداشت.
 
جعفری اضافه کرد: عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی نیز مرهون همین ایستادگیها، مقاومت و دلامردیهای هشت سال دفاع مقدس است.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشانکرد: صدام و همپیمانانش همه محاسبات نظامی را برای رسیدن به هدف خود انجام داده بودند، اما از یک چیز غافل شده بودند و آن نیز نیروهای مردمی بود.
 
جعفری افزود: همین نیروی بزرگ نیز وقتی با تمام توان وارد صحنه شد تمام برنامهها و محاسبات آنها را بر هم ریخت و معادلات را کاملا تغییر داد.
 
وی گفت: شکست حصر سوسنگرد ترس زیادی را در نیروهای بعثی ایجاد و آنها را مجبور به عقبنشینی کرد.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: این در حالی بود که اگر سوسنگرد آزاد نمیشد ممکن بود جنگ سرنوشت دیگری پیدا کند.
 
جعفری تصریح کرد: اما با عنایت الهی و ایستادگی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی سوسنگرد آزاد شد و به آغوش میهن اسلامی بازگشت.
 
وی با اشاره به خیانتهای بنیصدر افزود: بنیصدر مخالف حضور نیروهای مردمی در جنگ بود و با نگاه لیبرالی خود خواستار مذاکره با عراقیها شد.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان گفت: حتی همکاریهای سپاه و ارتش نیز به دلیل مخالفتهای بنیصدر بدون اطلاع وی انجام میشد و این دو ارگان نظامی همکاری نزدیک اما پنهانی را با یکدیگر داشتند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار