زمردیان:

حماسه آزادسازی سوسنگرد باید به نسل جوان منتقل شود

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان گفت: درایت حضرت امام خامنه ای از روز پنجم جنگ و با حضور مستمر در جبهه ها آغاز و با مشاهده کوتاهی و حمایت نکردن بنی صدر از عملیات طراحی شده برای شکست حصر سوسنگرد اقدام کردند.
کد خبر: ۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۵ - 17November 2013

حماسه آزادسازی سوسنگرد باید به نسل جوان منتقل شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از همدان، محمد جواد زمردیان مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان، در مراسم بزرگداشت آزادسازی سوسنگرد اظهار داشت: پاسداشت یکایک حوادث و وقایع دفاع مقدس و صحنه های شکست دشمنان و رخدادهایی که در آن هشت سال توسط فرزندان غیور و سلحشور ایران اسلامی آفریده شد، یادآور یک دوره طلایی و درخشان و یک منبع پایان ناپذیر و سرچشمه جوشانی است که می تواند در مسیر تاریخ، بهترین دستمایه برای هر نوع تلاش و مجاهدت در مسیر تعالی و سعادت ایران عزیز شود.


وی ادامه داد: منبعی که هر کسی را با هر فکر و اندیشه ای که دارد به شرط نگاه واقع بینانه پاسخ بسیاری از پرسش ها و ابهامات خود را از این برگ زرین تاریخی دریافت خواهد کرد.

زمردیان افزود: یکی از این وقایع حماسی که با ویژگی های خاص خود در روند جنگ تحمیلی که ما از آن به دفاع مقدس یاد می کنیم، آثار و برکات تعیین کننده ای داشت و در عین حال باوجود اهمیت فراوان، مظلومانه مورد کم توجهی قرار گرفته است، حماسه شکست حصر سوسنگرد در 26 آبان 1359 است.


مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان تصریح کرد: حماسه ای که بررسی همه جانبه آن در زمانی که مقاومت سلحشورانه و بی امان رزمندگان اسلام و مردم مظلوم خوزستان در کنار عملکرد غلط رئیس جمهور وقت بنی صدر بی کفایت، وضعیت نگران کننده ای را برای سقوط یکی پس از دیگری شهرهای خوزستان به ویژه اهواز بوجود آورده بود، نقش ارزنده و محوری مقام معظم رهبری به عنوان نماینده حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع و شهید گرانقدر دکتر چمران بود که هیچگاه نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری، تاکید کرد: درایت حضرت امام خامنه ای از روز پنجم جنگ با حضور مستمر در جبهه ها آغاز و با مشاهده کوتاهی و حمایت نکردن بنی صدر از عملیات طراحی شده برای شکست حصر سوسنگرد با گزارش وضعیت شهر و جبهه سوسنگرد در شبانگاه 25 آبان 1359 به محضر حضرت امام (ره) و دستور و فرمان روح خدا مبنی بر اینکه باید تا فردا سوسنگرد آزاد شود این حماسه سترگدر یک حرکت انقلابی ارتشیان و سپاهیان و رزمندگان بسیجی و مردم غیور منطقه رقم خورد تا ما در سی و سومین سالگرد آن واقعه بزرگ ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان، جانبازان و رزمندگان غیرتمند بر آن برآئیم تا با همکاری یک دیگر بویژه اصحاب رسانه و صدا و سیما به برجسته سازی جایگاه این پیروزی در آینده جنگ وحماسه هایی که از وحدت بین نیرو های مسلح برای مقابله با بعثیون در ادامه دفاع مقدس بوجود آمد پرداخته شود.

وی ادامه داد: باید نسل امروز در جریان واقعیات صحنه جنگ به درستی قرار گیرند. لذا از شما مسئولین محترم روابط عمومی و رابطین محترم امور ایثارگران ادارات و سازمان ها و دیگر مسئولان حاضر در مراسم تقاضا می شود با دریافت خاطرات رزمندگان همکار و خانواده های شریفشان وحتی  پرسنلی که در سال های دفاع مقدس در جریان وقایع جنگ بودند ما را در پویایی هر چه مناسبتر وقایع این برگ زرین یاور و پشتیبان باشید.

زمردیان در پایان تاکید کرد: امروز موزه دفاع مقدس همدان در حالی سپری روزگار می کند که در 8 ماه گذشته قریب به یکصد هزار بازدید کننده داشته است؛ یعنی میانگین روزانه 463 نفر بازدید کننده که بیشترین آمار آن مربوط به گردشگران، زائران اردو های راهیان نور غرب و شمالغرب است. اما در رویکرد جدید  بحمدالله در اقدام قابل تحسین آموزش و پرورش استان مبادله موافقت نامه گسترش معارف دفاع مقدس برای پرسنل محترم آموزش و پرورش استان به ویژه در بخش بهره مندی از فضای موزه دفاع مقدس صورت گرفته که خود می تواند سرآغاز فراگیر شدن این طرح در سطح دیگر ارادات استان باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار