حجت‌الاسلام آل هاشم در همایش آزادسازی سوسنگرد:

جنگ ایران و عراق جنگ عقیده‌ها بود/ دفاع مقدس تمام شد، اما دفاع همچنان باقی است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: سوسنگرد کلید فتح اهواز بود که دشمن هرگز به آن دست نیافت و عملیات شکست حصر سوسنگرد نیز عملیات نظامی نبود، بلکه دست‌یابی به صیانت ایران بود.
کد خبر: ۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶ - 17November 2013

جنگ ایران و عراق جنگ عقیده‌ها بود/ دفاع مقدس تمام شد، اما دفاع همچنان باقی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین "سید محمدعلی آلهاشم" رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در همایش آزادسازی سوسنگرد که در دانشگاه دافوس در حال برگزاری است، اظهار داشت: هنگام عملیات آزادسازی سوسنگرد که مقطع زمانی سخت و دشواری بود، مقام معظم رهبری در خطبههای نماز جمعه مطرح کردند که این جنگ، جنگ بین اسلام و کفر است و قدرتهای استکباری که آمریکا در رأس آنها قرار دارد، ضد اسلام و ایران میجنگند.

آل هاشم ادامه داد: حمایتهای تبلیغاتی آلمانیها، پشتیبانی رزمی شورویها، در اختیار قرار دادن هواپیماهای پیشرفته فرانسوی، حمایتهای اطلاعاتی آمریکا و حمایتهای مالی اعراب همه دست به دست هم داده بودند تا با ایران اسلامی بجنگند. موضوع به حدی جدی بود که مقام معظم رهبری در خطبههای نماز جمعه سال 59 فرمودند: نیروهایی که باید با اسرائیل بجنگند پشت مرزهای ایران متمرکز شدهاند.
 
وی جنگ بین ایران و عراق را جنگ عقیده با عقیده دانست و افزود: بر اساس بیانهای ذکر شده جنبه عقیدتی و ایدئولوژیک دفاع مقدس، موضوع معمول و نظامی نبود، بلکه جنگ عقیده با عقیده بود.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تشکر از تلاشهای «امیر سرتیپ ولیوند» فرمانده دانشگاه دافوس در رابطه با پرداختن به مسئله آزادسازی سوسنگرد که در دانشگاه دافوس انجام شده، تصریح کرد: آنطور که باید به سال اول جنگ پرداخته نشده است. هرچند خداوند را شاکریم که طی جلساتی که بین نیروهای مسلح با دانشگاه دافوس صورت گرفته است، توانستهایم کارهای زیادی را در مطرح شدن اتفاقات رخ داده در سالهای اول جنگ انجام دهیم.
 
وی بیان کرد: سوسنگرد دروازه حمیدیه بود و حمیدیه دروازه غربی اهواز و به محض اینکه دشمن به سوسنگرد نزدیک میشد به ارتفاعات بلند اهواز هم دسترسی پیدا میکرد. عراق از 4 تا 9 مهرماه 9 بار به این ارتفاعات حمله کرد، اما با رشادتهای رزمندگان ما نتوانست سوسنگرد را تصرف کند.
 
آل هاشم تجلیل از پیشکسوتان و خانوادههای شهدای عملیات سوسنگرد و پرداختن به نقش مهم رهبری و همچنین وحدت نیروهای مسلح را از اهداف برگزاری این همایش دانست.
 
وی تاکید کرد: سوسنگرد کلید فتح اهواز بود که دشمن هرگز به آن دست نیافت و عملیات شکست حصر سوسنگرد نیز عملیات نظامی نبود، بلکه دستیابی به صیانت ایران بود.
 
رئیس عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به درسهای دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سالها از پایان جنگ میگذرد و با مروری گذرا بر این ایام میفهمیم دوران دفاع مقدس درسهای بزرگی برای ملتهای آزاده جهان و ایران دارد. درسهایی که هر یک از آنها در بزنگاههای تاریخی و حساس، ملتها را نجات میدهد و کشورها را از حوادث و بلایا به سلامت بیرون آورده و به ساحل آرامش و آسایش میرساند. دفاع مقدس تمام شد، اما دفاع همچنان باقی است.
وی افزود: دشمن از توطئههای خود حتی لحظهای دست برنداشته، تا به همان اهداف اولیه خود که خاموش کردن امواج انقلاب اسلامی است، دست یابد و برای اجرای راهبردهای خود به شدت پیگیر براندازی نظام اسلامی میباشد.
 
* ولایتمداری تنها راه پیروزی بر دشمنان
 
آل هاشم با بیان برخی ارزشهای به جای مانده از دفاع مقدس عنوان داشت: بزرگترین درس دفاع مقدس، عدم اعتماد به دشمن بود. درس دیگر دفاع مقدس ولایتمداری و بصیرت بود و امروز نیز ولایتمداری تنها راه پیروزی بر دشمنان است.
 
وی با بیان اینکه دشمن برای مقابله با ما از تمام مؤلفههایش استفاده میکند، بیان کرد: دشمن با تمام توان در مقابل ما ایستاده است. قبلاً خود را پشت رژیمهای خودفروختهای چون عراق پنهان میکرد، اما امروز با استفاده از قدرتهای رسانهای و دیپلماتیک در چارچوب ایرانهراسی، اهداف سالهای گذشته خود را تعقیب میکند.
 
حجتالاسلام آل هاشم با اشاره به شرایط حساس کشور ادامه داد: دشمن با راهبردهای مختلف هم در جنگ نرم و هم در جنگ سخت با ما مقابله میکند. از یک سو ما را تهدید به حمله کرده و از سوی دیگر ما را پای میز مذاکره میخواند. دشمن در دوران دفاع مقدس فقط بر جنبههای نظامی تاکید داشت، اما امروز از همه جهات با ما میجنگد.
 
رئیس عقیدتی سیاسی ارتش در پایان گفت: امیدواریم امروز هم با اطاعت محض از فرمایشات و تدابیر مقام معظم رهبری در مقابله با دشمنان موفق باشیم.
 
لازم به ذکر است؛ در این همایش از خانوادههای شهدای عملیات آزادسازی سوسنگرد از جمله شهیدان قاسمی، شهبازی، برزگری، سوری، عیسیپور، نظری و جانباز قدرتالله بهاری و تعدادی از سربازان این عملیات توسط حجتالاسلام آل هاشم، سردار سرتیپ بسیجی دکتر "بهمن کارگر" رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، امیر سرتیپ "نصرالله عزتی" معاون هماهنگکننده وزارت دفاع، امیر سرتیپ "بهرام رضایی" و امیر سرتیپ "حسین ولیوند" فرمانده دانشگاه دافوس تقدیر به عمل آمد.
نظر شما
پربیننده ها