ناجا میزبان چهارمین همایش ملی "عملیات آزادسازی سوسنگرد"

رئیس مرکز نشر و گسترش ارزش های ماندگار انتظامی و دفاع مقدس از برگزاری چهارمین همایش ملی "عملیات آزادسازی سوسنگرد" خبر داد و گفت: امسال نیروی انتظامی میزبان این همایش است.
کد خبر: ۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰ - 18November 2013

ناجا میزبان چهارمین همایش ملی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر رضا طبیبی رئیس مرکز نشر و گسترش ارزش های ماندگار انتظامی و دفاع مقدس با اشاره به سالروز عملیات آزادسازی سوسنگرد و پیروزی غرورآفرین سربازان اسلام، اظهار داشت: این پیروزی در ۲۶ آبان ماه ۱۳۵۹ به وقوع پیوست، زمانی که رژیم بعث یکسری از نیروهای مردمی، پرسنل سپاه، ژاندارمری، نیروهای جنگهای نامنظم و مردم محلی را محاصره کرده بود که در صورت تکمیل این محاصره اهواز سقوط میکرد، در نهایت با دستور امام خمینی (ره) و با حضور مقام معظم رهبری و دکتر چمران به عنوان نمایندگان رهبر انقلاب، عملیاتی طرح ریزی شد و با کمک تیپ ۲ لشکر ۹۲ زرهی اهواز و دیگر نیروها، سوسنگرد آزاد شد.

وی ادامه داد: این عملیات اولین پیروزی چشمگیر ایران در جنگ بود و توانست زمینه ساز پیروزیهای بعدی شود، همچنین آزادسازی سوسنگرد توانست تقابل اندیشه خط امام و جبهه لیبرالیسم را مشخص کند چرا که رئیس جمهور وقت بنی صدر با اجرای این عملیات مخالف بود اما با دستور امام خمینی (ره) و پیگیریهای مقام معظم رهبری این عملیات اجرا و به پیروزی رسید و در حقیقت لیبرالیسم شکست خورد.
 
رئیس مرکز نشر و گسترش ارزشهای ماندگار انتظامی و دفاع مقدس با اشاره به اینکه هرساله سالروز این عملیات برگزار میشد اما ۴ سال است که برگزاری آن به صورت ملی درآمده است، گفت: میزبان چهارمین سال برگزاری این همایش ملی، نیروی انتظامی است و ۲۹ آبان ماه در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار میشود.
 
به گفته این مقام مسئول این همایش با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت جهاد سازندگی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری، مجمع پیشکسوتان و بانک قوامین برگزار میشود.
 
گفتنی است همایش «آزادسازی سوسنگرد» با حضور سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی و دیگر فرماندهان و پیشکسوتان، برگزار میشود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار