امیر موسوی:

آزادسازی سوسنگرد مدیون رهبر معظم انقلاب است

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر لزوم به نگارش درآوردن نقش مقام معظم رهبری در 8 سال دفاع مقدس تصریح کرد: حضور این خورشید درخشان یکی از عوامل تفوق راهبردی ما در جنگ بود.
کد خبر: ۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴ - 17November 2013

آزادسازی سوسنگرد مدیون رهبر معظم انقلاب است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ دکتر موسوی جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش تحلیل عملیات آزادسازی سوسنگرد که در دانشگاه جنگ (دافوس) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران عملیات آزادسازی سوسنگرد با اشاره به ویژه نامه «صف» که به مناسبت آزاد سازی سوسنگرد منتشر شده، اظهار داشت: من این مجله را مطالعه کردم و مطالب بسیار گرانقدری در آن یافتم. در حین مطالعه این مجله، ناخودآگاه ذهنم به سمت خاطراتی رفت.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به خاطرات خود ادامه داد: از زمانی که یادمان میآید پای روضه های اباعبدالله (ع) بزرگ شدهایم. یکی از روضه های خیلی موثر از دوران کودکی بر جان و روح من تأثیر گذاشت روضه وداع امام حسین (ع) با حضرت زینب (س) بود.

وی تصریح کرد: آن زمان اشاره حضرت اباعبدالله (ع) و ولایت بر سینه حضرت زینب بود که ایشان را آرام نگه داشت و انقلاب کربلا تا امروز ادامه پیدا کرد.

وی در بیان خاطره دوم خود ابراز داشت: ما سال ۷۸، در مشهد مقدس محضر مقام معظم رهبری بودیم که در آنجا مراسم روضه ای برگزار گردید و در آن مراسم واعظ شروع به خواندن روضه کرد، پس از پایان شعر واعظ مقام معظم رهبری به وی اشاره کردند که بداهه ای بخوانید. بعد از آن که واعظ مجلس بداهه را خواند گویا مجلس منفجر شد و مراسم دگرگون گشت و حضار شروع به گریستن کردند و حال و هوای دیگری در مراسم حاکم شد.

امیر موسوی ادامه داد: در حالی که در ابتدای مراسم چنین نبود که من در همان جا به یکی از دوستان گفتم، این اشاره ولایت است.


جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به مقالهها و صحبتهای انجام شده پیرامون آزاد سازی سوسنگرد افزود: جمله مشترکی در میان بیانات دوستان وجود داشت و آن این جمله امام بود که فرمودند: سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود و همین نیز شد و این است اشاره ولایت.

وی با بیان این که نقطه عطف آزادسازی سوسنگرد از شامگاه ۲۵ آبان تا فردای آن روز میباشد اظهار داشت : این آزادسازی مدیون حضور مقام معظم رهبری است و آن تنها، یک برگ از حضور مقام معظم رهبری در ۸ سال دفاع مقدس است.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر لزوم به نگارش درآوردن نقش مقام معظم رهبری در 8 سال دفاع مقدس تصریح کرد: حضور این خورشید درخشان یکی از عوامل تفوق راهبردی ما در جنگ بود.

امیر موسوی با بیان اشتباه برخی افراد در رابطه با قضاوت در مورد اوایل جنگ افزود: این قضاوت به ضرر دفاع مقدس است. این که ما بگوییم ما در اوایل جنگ شکست خورده بودیم و پایان جنگ پیروز شدیم حرف نادرستی است؛ چرا که با همان مؤلفه هایی که در پایان جنگ پیروز بودیم با همان مؤلفه ها نیز در آغاز جنگ پیروز شدیم.

وی در پایان، عملیات کمان 99 در یکم مهرماه ۱۳۵۹ و عملیات مروارید نیروی دریایی در ۷ آذر ۵۹ را نمونههایی از پیروزیهای اوایل جنگ در ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: ما باید با همان خطکشی که پایان جنگ را اندازه گیری میکنیم ابتدای جنگ را نیز اندازه گیری کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار