واکنش آیت الله مکارم به تهدیدات نظامی غرب:

گزینه های سپاه، بسیج و ارتش روی میز ایران است

مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به سخنان مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه همه گزینه‌ها بر علیه ایران روی میز است، گفت: ما هم به آمریکایی ها می‌گوییم همه گزینه‌ها از جمله گزینه سپاه، بسیج و ارتش روی میز است.
کد خبر: ۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰ - 21November 2013

گزینه های سپاه، بسیج و ارتش روی میز ایران است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین فرا رسیدن هفته بسیج را گرامی داشت و گفت: برگزاری اجتماع باشکوه و بزرگ فرماندهان بسیج در حضور رهبر معظم اقدامی ستودنی و ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه بسیج در شرایط کنونی از یک مجموعه نظامی و دفاعی پیشرفتهتر شده و در عرصههای مختلف نقش آفرین است بیان داشت: اجرای برنامههای تربیتی، فرهنگی، کشاورزی و اقتصادی نیز در دستور کار بسیج قرار گرفته و این اقدامات ارزنده است.
 
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه ذهنیت مردم نسبت به بسیج یک گروه نظامی است بیان کرد: بسیجیان جان بر کف همواره آماده دفاع از نظام و انقلاب هستند ولی باید با فرهنگسازی دید مردم در این زمینه تغییر کند.
 
وی ضرورت بهرهگیری از ظرفیتهای ارزنده بسیج را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بسیج باید در عرصه امر به معروف و نهی از منکر وارد عمل شده و به فرهنگسازی بپردازد.
 
آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: حضور بسیجیان در عرصه فرهنگسازی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر منجر به پایان یافتن شایعات در خصوص برخی سخنان مغرضانه که عنوان کردهاند امر به معروف و نهی از منکر با خشونت همراه است میشود.
 
وی با تاکید بر بهرهگیری از رأفت در به امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: همراه شدن این فریضه با محبت در قرآن کریم و روایات دینی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
 
این مرجع تقلید همچنین گفت: همه افراد اعم از بسیجی و غیربسیجی باید بدانند که امر به معروف و نهی از منکر قبل از اینکه یک وظیفه شرعی باشد، یک وظیفه مهم اجتماعی است.
 
وی با تشبیه کردن مفاسد به آتش گفت: برای اینکه جلوی سرایت کردن آتش به همه جا گرفته شود باید همه مشارکت کنند و کسی نباید بگوید که در این ارتباط نقش و وظیفهای ندارد.
 
استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ارائه آموزشهای مدون به بسیجیان تاکید کرد: باید علاوه بر عرصههای اقتصادی، فرهنگی و تربیتی، آموزشهای نظامی و دفاعی نیز به بسیجیان ارائه شود.
 
آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود زورگوییهایی کشورهای استکباری در برابر ملت ایران را مورد توجه داد و با اشاره به سخن گفته شده مبنی بر اینکه همه گزینهها روی میز آنها است تصریح کرد: در پاسخ به ایشان ما هم میگوییم همه گزینهها از جمله گزینه سپاه، بسیج و ارتش روی میز است.
 
وی یکی از مهمترین وجوه تمایز نیروهای نظامی ایران با دیگر کشورها را بهرهگیری از آموزشهای عقیدتی دانست و بیان کرد: بسیجیان و نظامیان جان بر کف با بهرهگیری از اعتقادات دینی به دل دشمن میروند و دشمنان ما از چنین سلاح ارزشمندی بیبهره هستند.
 
این مرجع تقلید با اشاره به مشکلاتی که هر از چند گاهی برای سربازان غربی رخ میدهد افزود: جنون، خودکشی و فرار از میدان نبرد در میان سربازان آنها وجود دارد ولی در دوران دفاع مقدس نه کسی از جبهه فرار کرد، نه کسی جنون گرفت و نه کسی خودکشی کرد و این مسائل به دلیل وجود اعتقادات دینی است.
 
وی ضرورت اطلاع رسانی از اخبار، عملکردها و برنامههای بسیج را مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد: باید رسانه ملی نیز سرمایه گذاری بیشتری بر روی بسیج داشته باشد.
 
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت بهرهگیری از علوم انسانی اسلامی گفت: باید همه علوم انسانی اسلامی شود چرا که اسلامی شدن نظام در گرو اسلامی شدن زیرساختها است.
نظر شما
پربیننده ها