نامه تاریخی رهبر معظم انقلاب در جریان عملیات آزادسازی سوسنگرد

نامه تاریخی رهبر معظم انقلاب از اسناد ارزشمند دوران دفاع مقدس و کلید آزادسازی سوسنگرد و فتوحات بعدی در دیگر عملیات‌های رزمندگان اسلام در مقابل رژیم بعثی عراق است.
کد خبر: ۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۵ - 16November 2013

نامه تاریخی رهبر معظم انقلاب در جریان عملیات آزادسازی سوسنگرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی ارتش؛ دراین سند تاریخی خیانتهای بنیصدر در سالهای آغازین جنگ تحمیلی خصوصاً عملیات سوسنگرد مشخص است.

متن کامل نامه حضرت آیتالله خامنهای نماینده (وقت) حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع به این شرح است:

سرکار سرهنگ قاسمی!

فرمانده لشکر 92 زرهی

با سلام

شنیدم تیمسار ظهیرنژاد به شما تلفن کردهاند که تیپ 2 فردا وارد عمل نشود، مگر بنا به امر و منظورشان امر آقای رییس جمهور است.

من این عدول از تصمیم جلسه عصر را قابل توجیه نمیدانم و این به معنای تعطیل و یا به ناکامی کشاندن عملیات فردا است. استعداد دشمن چنان است که دو گروهان پیاده یارای کار درستی در برابر آن ندارند. اگر تیپ 2 وارد عمل نشود در حقیقت تک انجام نگرفته است.

صبح اگر برای تصمیم نهایی بخواهیم منتظر تصمیم تیمسار ظهیرنژاد بمانیم وقت خواهد گذشت. جوانان ما در شهر سوسنگرد حداکثر تا صبح مقاومت خواهند کرد و صبح زود اگر ما قدری دشمن را سبک نکنیم همه نابود خواهند شد و شهر کاملا سقوط خواهد کرد.

خلاصه به نظر و تشخیص ما کار باید به همان منوال که عصر صحبت شد پیش رود و تیپ 2 آماده باشد که صبح وارد شود. در غیر این صورت مسئولیت سقوط سوسنگرد با هر کسی است که از این تصمیم عدول کرده است.

سیدعلی خامنهای



شهید دکتر مصطفی چمران نماینده دیگر حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع نیز در ذیل این نامه ضمن تایید دستور حضرت آیتالله خامنهای، مرقوم کرده است:

من رسما اعلام جرم میکنم

به نام نماینده امام و نماینده شورای عالی دفاع از این همه اهمال و اتلاف وقت و به هدر رفتن خون جوانان شکایت دارم. چند روزی است که فریاد میکشم تا بالاخره جوابی شنیده شد. امروز انتظار عمل داشتم، متاسفانه نشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار