یادداشت؛

مخالفت با بسیج مخالفت با استقلال کشور است

بسیج را براى نظام بخواهیم و بسیجیان را به پایبندى خودمان نسبت به آرمان‏ها و اصول انقلابى و اسلامى و پافشارى بر عدالت اجتماعى مطمئن کنیم.
کد خبر: ۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱ - 28November 2013

مخالفت با بسیج مخالفت با استقلال کشور استخبرگزاری دفاع مقدس ـ رسول شادمانی؛ امام خمینى(ره) رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهورى اسلامى ایران در مبارزه حقطلبانهاش با استکبار جهانى تنها راه نجات و پیروزى را پس از اتکا به قدرت الهى پشتیبانى نیروهاى عظیم مردمى مؤمن و مقاوم ـ که همواره حامى استوار راه حق بودهاند ـ دانستند و با اتکا بر همین اهرم توانستند یک نظام کارآمد مردمى به نام بسیج تأسیس کنند که بعدها "مدرسه عشق" نام گرفت.


تنگناها و محدودیتهایى که دشمنان انقلاب طى سالهاى پس از پیروزى چه از نظر سیاسى و چه از نظر اقتصادى و نظامى براى جمهورى اسلامى ایران به وجود آوردند همه در برخورد با دانش آموختگان و فارغالتحصیلان این مدرسه یکى پس از دیگرى با ناکامى مواجه شد و جهانیان را وادار کرد که درایت ایشان را در ایجاد و انسجام چنین نیروى عظیمى آن هم در آغازین سالهاى اولیه انقلاب تحسین کنند.


درخشش بسیج در دوران دفاع مقدس در صحنههاى رزم و پشت جبهه، دفاع از ارزشها، بالا بردن تولید، حفظ و نگهدارى و گردش چرخهاى صنعت و مقابله با توطئههاى رنگارنگ دشمنان و نبردهاى فرهنگى همچنان ادامه دارد. حضور موفق و کارساز در میدانهاى مختلف امداد و کمکرسانى به سیلزدگان، زلزلهزدگان، محرومان، فعالیت در امر بهداشت و درمان، از جلوههاى دیگر فرهنگ بسیجى است.


متأسفانه در حال حاضر باید اعتراف کنیم که "فرهنگ بسیجى" یعنى فرهنگى که آن همه پیروزىها و موفقیتها و دستاوردهاى علمى را به ارمغان آورد مهجور و مظلوم است.


دشمنان فرهنگ بسیجى فرصتطلبانه در هر جا رخنه کردهاند و مأموریت دارند تا "فرهنگ بسیجى" را در جامعه کمرنگ کنند. آنان سعى دارند بسیج و بسیجى را سمبل خشونت معرفى کنند و ترویج فرهنگ بسیجى را نشانهاى از ترویج نظامیگرى قلمداد نمایند.


کیست که نداند بسیج و فرهنگ بسیجى ضامن اقتدار و عظمت این ملت در روزهاى سخت سرنوشتساز دوران استقامت در برابر تجاوز بیگانه بود؟ و چه کسى منکر نقش بسیج و بسیجى در عقیم ماندن توطئههاى دشمنان اسلام و انقلاب و کشور است؟ و چه وجدان منصفى مىتواند نقش حساس و تعیین کننده بسیج را به عنوان عامل مهار و عقیم ساختن فتنههاى متعدد و جنگ نرم دشمنان در تمامى زمینهها انکار کند؟


غمانگیزتر اینکه اشخاصى که مبادرت به سردادن شعارهایى علیه این جوانان مخلص و فداکار در شهرهاى مختلف مىکنند متأسفانه در مواقعى نیز از جانب برخى از افراد و گروههاى خاص مورد حمایت قرار مىگیرند که این نشان دهنده عمق نفوذ دشمن در داخل آن جریانهاى سیاسى است.


تمامى دلسوزان و دوستداران انقلاب مىدانند که عناد و مخالفت دشمنان با بسیج به این دلیل است که این تشکل مردمى و عظیم در کوتاه کردن دست دشمنان قسم خورده ملت ایران از کشورمان نقش تعیین کننده داشته است و از این پس نیز هر گاه چنین نیازى احساس شود باز هم مىتواند همین نقش تعیین کننده را داشته باشد. مخالفت با بسیج مخالفت با استقلال کشور است.


آنان که مغرضانه و یا ناآگانه سعى در القاى شبهات کذب مىنمایند در حقیقت ظلمى بزرگ و ناجوانمردانه به بسیج و انقلاب و مردم مىکنند.


در آخر لازم است به یک نکته مهم نیز اشاره شود و آن وظایفى است که دولتمردان در برابر بسیج و بسیجى دارند. آیا مجموع عملکردهاى مسئولان طورى هست که بسیجیان را به حفظ ارزشها و تحقق عدالت اجتماعى و پایبندى به اصول و آرمانهاى انقلاب اسلامى مطمئن کند یا خیر؟ آیا آنها توانستهاند اعتماد بسیجیان را به این نکته جلب کنند که واقعاً آنها را براى حفظ نظام مىخواهند نه حفظ موقعیت خود؟ آیا با عملکردهایشان ثابت کردهاند که بسجیان را نعمتها و امانتهاى الهى مىدانند؟ بسیج را براى نظام بخواهیم و بسیجیان را به پایبندى خودمان نسبت به آرمانها و اصول انقلابى و اسلامى و پافشارى بر عدالت اجتماعى مطمئن کنیم.

اینگونه، تردیدى نیست که بسیج همچنان استوار و مقاوم در صحنهها حضور خواهد داشت و هیچ خطرى هر چند بزرگ نخواهد توانست فرهنگ و روحیه بسیجى را تهدید کند. وقتى بسیج از این خطرها در امان باشد و زمینه بالندگى فرهنگى فراهم باشد، نظام جمهورى اسلامى ایران همواره و در همه زمینهها بر دشمنان خود، هر قدر هم که غدار و مکار باشند، پیروز خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار