آیت‌الله نوری همدانی در دیدار سردار نقدی:

بسیجیان، وضع دنیا و نقشه‌های دشمن را به مردم نشان دهند

یکی از مراجع تقلید گفت: امروز گزینه‌های ما نیز در مقابل دشمن معین است که نظام ولایتمدار، ارتباط عمیق مردم با رهبری و فرهنگ و جهاد و شهادت می‌باشد و باید کاری کرد تا قدرت خود را به دنیا نشان دهیم.
کد خبر: ۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷ - 23November 2013

بسیجیان، وضع دنیا و نقشه‌های دشمن را به مردم نشان دهند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، به مناسبت هفته بسیج، سردار سرتیپ بسیجی "محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جریان سفر به قم، با آیتالله "حسین نوری همدانی" از مراجع تقلید شیعیان دیدار کرد.

آیتالله نوری همدانی در این دیدار بسیج را مجموعهای محترم، پویا، پرنشاط، فعال، دارای ویژگیهای فراوان و خدمات و آثار بسیار خوانده و اظهار داشت: اخلاص، ولایتمداری و احیای فرهنگ جهاد و شهادت از ویژگیهای بسیج و شجره طیبهای است که امام بزرگوار غرس کردند.

وی درک موقعیت فعلی اسلام و انقلاب در جهان را ضروری دانست و افزود: امروز دشمنان کینهتوز شامل استکبار و شاخههای آن در مقابل نظام اسلامی قرار دارند.

این مرجع عالیقدر، دشمنی و عداوت تکفیریها با تشیع در جهان را یادآور شد و تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی، مردم مصر بسیار خواستار دین اسلام و روحانیت شیعه بودند، ولی امروز نام بردن از شیعه و ارزشهای شیعی در مصر به سختی و تحت شدیدترین خفقان است، در حالیکه مردم رای دادند، ولی تکفیریها به روی کار آمدند و این مسئله در عربستان، اردن، بحرین و سایر کشورها نیز دیده میشود.

وی سلطهجویی و استعمارگری استکبار علیه اسلام و مسلمانان در طول قرنهای گذشته را یادآور شده و افزود: امروز گزینههای ما نیز در مقابل دشمن معین است که نظام ولایتمدار، ارتباط عمیق مردم با رهبری و فرهنگ و جهاد و شهادت میباشد و باید کاری کرد تا قدرت خود را به دنیا نشان دهیم.

آیتالله نوری همدانی بر آگاه سازی مردم برای آمادگی بیشتر تاکید و بسیج را به معنی آمادگی برای استقامت و پایداری دانست و ادامه داد: باید برای رفع مشکلات اقتصادی مردم تلاش کرد و تحریمها صرفا باعث مشکلات نیست، چرا که امروز نظارت و اشراف مشخصی بر قیمتها وجود ندارد و یک جنس یا خدمت با قیمتهای مختلف در کشور ارائه میشود.

وی گرانی همیشگی را یک فرهنگ غلط عنوان و تصریح کرد: رفع مشکلات اقتصادی خیلی زود خود را نشان میدهد.

این مرجع تقلید شیعیان، بسیج را بسیار اثرگذار و پربرکت خواند و خاطرنشان کرد: اسلام شش چیز را موجب عزت و قدرت معرفی میکند که طاغوت و استکبار اینها را از ملت ایران گرفته بود و همچنان باید برای کسب آنها تلاش کرد و آنها عبارتند از علم و فناوری، ایمان، حکومت و نظام اسلامی، اتحاد و وحدت، جهاد و شهادت و دوری از سلطهپذیری که راه دستیابی به آن آگاهسازی مردم است.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه عربستان آنقدر پول نفت دارد که احتیاج به درآمد حجاج ایرانی ندارد، ولی باید در صحنه حضور داشت، افزود: بسیجیان، وضع دنیا و نقشههای دشمن را به مردم نشان دهند تا با استقامت و پایداری با آن مقابله کنند و در داخل کشور نیز باید وضع اقتصادی مردم بهبود یابد.

وی در پایان سخنان خود مشورت بسیجیان با علما را ضروری دانست و تاکید کرد: بانکها باید منابع خود و پول مردم را در تولید، صنعت و توسعه کشور مصرف کنند تا افزایش اشتغال، ارزانی و... حاصل شود.

در ابتدای این دیدار سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به تشریح برخی فعالیتهای بسیج در زمینه نظام تربیتی صالحین، امر به معروف و نهی از منکر، فعالیتهای ویژه بسیج در اقتصاد مقاومتی و خلق حماسه اقتصادی، تلاش بسیجیان برای استحکام ساخت درونی نظام و اسلامی کردن علوم انسانی پرداخت.

وی علمی کردن کشاورزی را یکی از راههای استحکام ساخت داخلی نظام و خلق حماسه اقتصادی عنوان و تصریح کرد: بسیج برای علمی کردن کشاورزی بهمنظور کمکردن فاصله میزان متوسط برداشت در کشور با میزان برداشت کشاورز و دامدار نمونه، ضمن تغییر ساختار و ایجاد سازمان بسیج مهندسین کشاورزی، با کمک بسیج سازندگی، پایگاههای بسیج روستایی را به مراکز علمی و آموزشی کشاورزی تبدیل کرده است تا الگوهایی ساخته شود که دولت نیز بتواند از آن استفاده کند و همانطور که امام خامنهای فرمودند با نگاه به داخل و نیروی درونزای کشور، مشکلات حل شود.

گفتنی است در پایان این دیدار، کتاب رمان یوسف پیامبر از سریال یوسف پیامبر اثر فرج الله سلحشور که به قلم سیده فاطمه موسوی نگاشته شده است، همراه با چفیه بسیجی توسط سردار نقدی به آیت الله نوری همدانی اهدا شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار