همایش بزرگداشت آزادسازی سوسنگرد در لرستان برگزار شد

فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) لرستان گفت: در اوایل شکل‌گیری سپاه تلاش دشمنان بر این بود چهره‌ای مکروه و ناپسند از سپاهیان به مردم معرفی کنند
کد خبر: ۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۴ - 18November 2013

همایش بزرگداشت آزادسازی سوسنگرد در لرستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از لرستان، در آستانه آزادسازی سوسنگرد، همایش بزرگداشت این عملیات بههمت ادارهکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان لرستان و همکاری سپاه ناحیه خرمآباد، ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجمع پیشکسوتان سوسنگرد در خرمآباد برگزار شد.


محمد شاهرخی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در این همایش  که در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرمآباد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات سوسنگرد، اظهار داشت: رزمندگان لرستانی در دوران دفاع مقدس نقش اثرگذار و تعیینکنندهای داشتند و در قالب سپاه، بسیج، ارتش، جهاد سازندگی، کمیته، شهربانی و ژاندارمری حضور داشتند.


وی در ادامه به بیانات امام خمینی(ره) در جمع سپاهیان اشاره کرد و افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی در این دیدار که در همان اوایل شکلگیری سپاه انجام گرفت از سپاه خواست روح معنویت را در خود تقویت کنند تا به تجرد روح برسند.


شاهرخی ادامه داد: سپاه پاسداران در ابتدا با 6 هزار نفر فعالیت خود در کشور را آغاز کرد و با شروع جنگ تحمیلی 30 هزار پاسدار در جنگ مشارکت کردند و جالب اینجاست که در پایان جنگ مشخص شد سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی 30 هزار پاسدار را تقدیم انقلاب کرده است.


فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) لرستان به پارهای اقدامات سپاه در مبارزه با ضد انقلاب، اوج مظلومیت سپاه را در کردستان دانست و تصریح کرد: در اوایل شکلگیری سپاه تلاش دشمنان بر این بود چهرهای مکروه و ناپسند از سپاهیان به مردم معرفی کنند.


وی ادامه داد: در برههای از زمان خداوند متعال اجازه فعالیت در دفاع از دین را به ما ارزانی کرد و عده ای توفیق یافتند با شهادت به سعادت ابدی برسند و عده ای نیز آثار دفاع مقدس هنوز بر جسم و روحشان باقی است و ما باید همواره در زنده نگه داشتن یاد و خاطره دوران دفاع مقدس تلاش کنیم.


شاهرخی به نقش رزمندگان لرستانی در عملیات آزادسازی سوسنگرد اشاره و خاطرنشان کرد: استان لرستان در این عملیات شهدایی را تقدیم انقلاب کرده است که بسیاری از آنان با وجودی اینکه جزء شهدای شاخص هستند اما تاحدودی در بین مردم گمنام ماندهاند و اسمی از آنها نیست که میطلبد در جهت معرفی این شهدا به مردم استان و کشور تلاش کنیم.


گفتنی است در پایان این همایش رزمنگان و پیشکسوتان حاضر به اتفاق همدیگر بر سر قبر شهیدهاشم پورزادی ازشهدای عملیات سوسنگرد دفتندوادای احترام نمودند.


لازم به ذکراست لرستان باتقدیم بیش از30شهید در عملیات آزادسازی سوسنگردنقش خوبی را ایفا کرده است.

نظر شما
پربیننده ها