فرانس 24؛

غیبت ایران در ژنو 2 شکست آن را به همراه خواهد داشت

شبکه فرانس24 طی گزارشی در مورد غیبت ایران در کنفرانس ژنو 2 نوشت این موضوع نشانه آغازین نتیجه بخش نبودن آن است.
کد خبر: ۱۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳ - 22January 2014

غیبت ایران در ژنو 2 شکست آن را به همراه خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فرانس 24، در حالی که عدم حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 با اعتراض و واکنش منفی محافل سیاسی و رسانه ای همراه شده است، برخی تحلیل گران رسانه های غربی نیز نتوانسته اند نسبت به عواقب عدم مشارکت ایران در این کنفرانس بی توجه باشند.

این خبرگزاری فرانسوی با بیان اینکه ایران کشوری اجتناب ناپذیر و قدرتی بزرگ در سطح منطقه است گفت برای حل بحران سوریه باید به نقش بازیگران مهم منطقه مانند ایران توجه داشت.

این گزارش معتقد است معلوم نیست کنفرانس ژنو2 چه  نتیجه ای ممکن است بدهد . غیبت ایران بسیار مهم است؛ زیرا ایران متحد اصلی دمشق در کنار مسکو به شمار می رود. برای آنکه توافق احتمالی حاصل شده در این کنفرانس به اجرا درآید به رعایت آن از جانب همه بازیگران از جمله ایران نیاز خواهد بود و به همین علت بسیار مهم بود که ایران در این کنفرانس شرکت کند.

این گزارش یکی دیگر از نشانه های شکست مذاکرات را به وضعیت گروه های مخالف در ارتباط می داند؛ بدین نحو که آنها نه تنها در وضعیت مناسبی قرار ندارند، بلکه مقبولیتی نیز در میان سوریه برخوردار نیستند.

این خبرگزاری در ادامه می نویسد: تغییر نظام سوریه بعید به نظر میرسد. بشار اسد امروز از لحاظ دیپلماتیک و نظامی  از یک سال پیش بسیار قدرتمند تر است هر چند هنوز تمام مناطق سوریه تحت  کنترل او  نیست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار