نوری المالکی:

اجتناب از طایفه گری برای مبارزه با تروریسم ضروری است

نخست وزیر عراق با انتقاد از رویکرد برخی مقامات عراقی در گسترش طایفه گری در این کشور گفت: برای مبارزه با تروریسم و جلوگیری از گسترش آن، اجتناب از طایفه گری امری ضروری است.
کد خبر: ۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳ - 12January 2014

اجتناب از طایفه گری برای مبارزه با تروریسم ضروری است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که زمان زیادی از بحران نفوذ القاعده در استان "الانبار" عراق نگذشته است، نوری المالکی نخست وزیر این کشور با انتقاد از رویکرد برخی رهبران عراقی در گسترش و تحریک طایفه گری در عراق بر ضرورت اجتناب از طایفه گری به منظور مقابله با تروریسم تاکید کرد.

مالکی با بیان اینکه در صورت حمایت همه جانبه از ارتش عراق، تروریسم در این کشور ریشه کن خواهد شد افزود: علت تنش در عراق حضور برخی افراط گرایان در برخی مناطق کشور است که با فعالیت گروه ها در چارچوب قانون و حمایت از ارتش می توان آنها را به حاشیه راند.

نخست وزیر عراق همچنین اقدام برخی گروه های عراقی را عامل اساسی در نفوذ بیشتر القاعده در کشور توصیف کرد و گفت: القاعده و گروه های تروریستی وابسته به آن با استفاده از زمینه طایفه گری در کشور ممکن است در برخی مناطق نفوذ خود را گسترش دهند و تنها راه برای مبارزه با آن، عمل به قانون و حمایت همه جانبه از ارتش است.

گفتنی است این نوع موضع گیری مالکی به بحران هفته های اخیر این کشور و حمله گروه های تروریستی به استان الانبار و متعاقب آن تسلط موقت آنها بر دو شهر "فلوجه" و "الرمادی" بر می گردد که زمینه آن در پی اختلافات سیاسی برخی اعضای سنی مجلس و استعفای برخی از آنها فراهم شد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار