مدودف:

پس گرفتن دعوت از ایران تحت فشار برخی کشورها "غیرقابل قبول" است

نخست‌وزیر روسیه با تاکید بر نقش تهران در حل بحران در سوریه، پس گرفتن دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ را اقدامی کاملا غیرقابل قبول ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹ - 22January 2014

پس گرفتن دعوت از ایران تحت فشار برخی کشورها

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، "دمیتری مدودف" نخست وزیر روسیه این وضعیت که سازمان ملل دعوت خود از ایران برای شرکت در کنفرانس بین المللی در مورد سوریه را پس گرفته است، مسئلهای کاملا غیرقابل قبول دانست.

"بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه تحت فشار برخی کشورها و مخالفان سوری، دعوت خود از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو2 را پس گرفت.

مدودف شب گذشته در مصاحبهای اختصاصی با شبکه تلویزیونی "سی ان ان" آمریکا در پاسخ به سئوالی در خصوص دورنمای کنفرانس بین المللی در مورد سوریه گفت: این مسئله که سازمان ملل دعوت از ایران را تحت فشار برخی کشورها و مخالفان سوری پس گرفته است، مسئلهای کاملا غیرقابل قبول است. آیا واقعا کسی چنین فکر میکند که میتوان مشکلات سوریه را بدون در نظر گرفتن عامل ایران بطور جدی مورد بحث و بررسی قرار داد؟ بدون تردید این مسئله باید در نظر گرفته شود. ولی زمانی که سازمان ملل متحد یا جامعه جهانی ابتدا دعوتنامه ارسال کرده و بعد آن را پس میگیرد، اقدامی کاملا غیرسازنده بوده و قطعا کمکی به نتیجه بخش بودن این کنفرانس نخواهد کرد.
 
پیش از این "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه پس گرفتن دعوت از ایران را اشتباه توصیف کرد و گفته بود: عدم حضور ایران در ژنو ۲ سوال برانگیز است و پس گرفتن دعوت از ایران کمکی به تقویت اعتبار سازمان ملل نخواهد کرد.

 "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرده بود که مقامات مسکو از تصمیم دبیرکل سازمان ملل در مورد پس گرفتن دعوت خود از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو2 بسیار دلسرد شدند، چرا که این اقدام تلاشهای بین المللی برای حل بحران در سوریه را تضعیف خواهد کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار