نوری المالکی:

نبرد با القاعده تا خروج کامل آنها از الانبار ادامه خواهد داشت

نخست وزیر عراق طی سخنانی در مورد تنش های اخیر در استان الانبار گفت: نیروهای دولتی تا زمان پایان یافتن ناآرامی ها در استان الانبار به نبرد خود با القاعده ادامه خواهند داد.
کد خبر: ۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱ - 05January 2014

نبرد با القاعده تا خروج کامل آنها از الانبار ادامه خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از رویترز، در شرایطی که در یک روز گذشته اخبار ضد و نقیضی در مورد تسلط شبه نظامیان القاعده بر شهر فلوجه منتشر شده است، نوری المالکی نخست وزیر عراق طی سخنانی در این رابطه گفت: نیروهای دولتی تا زمان پایان یافتن ناآرامی ها در استان الانبار به نبرد خود با القاعده ادامه خواهند داد.

مالکی در سخنان خود با تاکید بر ضرورت ادامه نبرد با شبه نظامیان اعلام کرد: نیروهای امنیتی دولتی عراق تا زمان شکست کامل گروه های تروریستی و ایجاد امنیت برای مردم الانبار به مبارزه خود ادامه خواهند داد.

نخست وزیر عراق همچنین به نقش مردم این کشور در روند مبارزه با القاعده و شبه نظامیان مسلح دیگر تاکید کرد و بیان داشت: همراهی مردم و اجتناب از منازعات طایفه ای می تواند نقش زیادی در کمک به نیروهای دولتی در بیرون راندن تروریست ها از کشور داشته باشد.

وی همچنین در مورد علل نفوذ گروه های تروریستی در عراق گفت: برخی کشورهای منطقه به خصوص دولت های حامی گروه های تکفیری مسئول گسترش تروریسم در منطقه هستند و برای ایجاد ثبات در منطقه، قطع کمک ها از گروه های تکفیری امری ضروری است.

گفتنی است طی یک هفته گذشته و با گسترش اختلافات سیاسی در عراق، نیروهای القاعده با نفوذ در برخی شهرهای استان الانبار در غرب این کشور توانسته اند با درگیری با نیروهای دولتی کنترل برخی از مناطق این استان را در دست گیرند.

با وجود این شرایط، شبکه های خبری عراقی اعلام کردند در جریان درگیری های روز گذشته حداقل 60 تن از نیروهای گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام، به عنوان یکی از گروه های اصلی وابسته به القاعده کشته شده اند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار