سفر مقامات کشورهای مختلف به تهران

علاوه بر کوفی عنان و یک هیئت از آفریقای جنوبی، مقامات کشورهای سوئد و ترکیه طی هفته جاری به تهران سفر می کنند.
کد خبر: ۱۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰ - 26January 2014

سفر مقامات کشورهای مختلف به تهران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ترند، با تحرکات دیپلماتیک دولت و مجلس ایران به نظر می رسد تلاش های امریکا برای انزوای ایران با شکست مواجه شده و نمودهای این شکست امریکا را می توان در سفرهای هیئت های خارجی به تهران مشاهده کرد.

علاوه بر سفرهای هفته های گذشته مقاماتی از کشورهای مختلف مانند ایتالیا، روسیه، عراق و هیئت های پارلمانی کشورهای دیگر، شب گذشته "کوفی عنان" دبیر کل سابق سازمان ملل که از وجهه بالایی در سطح بین المللی به خصوص نزد کشورهای غیرمتعهد برخوردار است، وارد تهران شده و قرار است از امروز دیدارهای وی با مقامات کشورمان برگزار شود.

علاوه بر کوفی عنان، یک هیئت از افریقایی جنوبی نیز امروز به تهران سفر می کند که سرپرستی آن را اسقف اعظم این کشور که به همراه "نلسون ماندلا" یکی از رهبران مبارزات ضدآپارتاید بوده است، بر عهده دارد.

اما آنچه به خصوص در دوران کنونی مهم تر به نظر می رسد، به سفر هفته جاری نخست وزیر ترکیه و وزیر خارجه سوئد به ایران بر می گردد. طبق گزارش ترند، هر چند این دو کشور از متحدان جهانی و منطقه ای امریکا محسوب می شوند ولی با شکست تلاش های امریکا در منزوی ساختن ایران، این کشورها نیز بار دیگر رویکرد خود را نسبت به ایران تغییر داده و به سمت تعامل بیشتر با کشورمان متمایل شده اند.

نظر شما
پربیننده ها