کارشناس عراقی:

ناامنی‌های عراق دستاورد طرح صهیونیستی- وهابی است

کارشناس و تحلیگر عراقی با اشاره به ترورهای مکرر اخیر در مناطق مختلف کشور عراق گفت: این ترورها نتیجه طرح امریکایی، صهیونیستی و سعودی در عراق است و با هدف فتنه انگیزی و تفرقه میان شیعه و سنی انجام می شود.
کد خبر: ۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲ - 20January 2014

ناامنی‌های عراق دستاورد طرح صهیونیستی- وهابی است

آیت الله "نجم الدین طبسی" از عالمان و نخبگان دینی جهان اسلام و کارشناس مسائل عراق در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس در رابطه با خشونت های اخیر در عراق گفت: این ترورها نتیجه طرح امریکایی، صهیونیستی و سعودی در عراق است و با هدف فتنه انگیزی و تفرقه میان شیعه و سنی انجام می شود.

آیت الله طبسی فرزند آیت الله العظمی حاج شیخ محمد رضا طبسی نجفی است وی متولد ۱۳۳۴ ه ش در شهر نجف اشرف است و در سال ۱۳۹۱وارد ایران میشود. ایشان مدیر موسسه ولاء صدیقه است. تدریس در حوزههای علمیه کشورهای اسلامی، سفرهای متعدد تبلیغی به کشورهای عربی و اروپایی، سخنرانی و گفتگو در شبکههای رادیویی و تلوزیونی به زبان فارسی وعربی، نگارش مقالات متعدد در مجلات تخصصی، صاحب کتب متعدد چون الوهابیه دعاوی و ردود، السلف و السلفیون و تحلیلگر مسایل جهان اسلام بویژه حوزه عراق است.
 
اگرچه سالهاست ترور و ناامنی با تجاوز بیگانگان به خاک عراق بر سر مردم مظلوم آن سایه افکنده و منابع مختلف آمارهای تکان دهنده از کشتار مردم غیر نظامی را ارایه میدهند اما در هفتههای اخیر تقریبا به طور روزانه شاهد بمب گذاری و ترورهای مکرر مردم عراق اعم از شیعه وسنی هستیم. درکنار این ترورها عدهای مزدور به نام شیعه توهین به بزرگان اهل سنت را پیشه خود کردند که آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق، اقدام شماری از افراد در دشنام به صحابه را محکوم کرد و آن را مغایر با آموزههای اهلبیت عصمت (علیهم السلام) به شیعیان و شاگردان خود دانست.

در این رابطه خبرگزاری دفاع مقدس پیرامون دلایل ترورهای اخیر و اهداف فتنه انگیزی میان شیعیان و اهل سنت در عراق با آیت الله طبسی گفتگو کرده که در ادامه مشاهده می شود:

 
علمای کشور عراق بویژه علمای شیعه چه اقداماتی برای تحقق وحدت میان ملت عراق انجام دادند؟
 
در طول تاریخ همواره علمای شیعه دست وحدت به سوی برادران اهل تسنن دراز کردند، به طور مثال در زمان جنگ عثمانیها و انگلیس علمای شیعه فتوای جهاد صادر کردند و با اینکه حکومت به ظاهر اسلامی بود و ظلم و فشار به شیعیان کم نبود شیعیان در کنار حکومت عثمانی ماندند و با انگلیسیها جنگیدند. سعه صدر علمای شیعه در طول تاریخ بسیار زیاد بود و باورهای آنها از تعالیم مذهب جعفری نشئت گرفته است. امروز نیز نقش مرجعیت شیعه بویژه آیت الله سیستانی در حفظ تمامیت ارضی عراق و حفظ وحدت میان شیعه و سنی قابل ستایش است.
 
هدف از بمب گذاریهای اخیر در عراق چیست؟

دشمنان عراق دشمنان شیعه وسنی هستند آنها نمیخواهند عراق یکپارچه و با اقتدار وجود داشته باشد، همانطور که آیت الله مکارم نیز فرمودند هزارسال حکومتها در عراق اهل سنت بود شیعیان بسیار قربانی دادند، کتابخانهها سوزانده شدند. در حال حاضر حکومت به ظاهر شیعه است و۱۰درصد تحرکات اخیرعراق مربوط به برخی ازاهل سنت است آنها از نظر قدرت و تعداد در اقلیت هستند بنابراین تحولات و ناآرامیهای عراق از سوی عربستان سعودی، قطر و کشورهای حاشیه خلیج فارس هدایت میشود و انفجارهای هر روزه حکایت از وجود سازمان تشکیلات یافته است که خارج از کشور فعالیت میکنند.
 
روابط شیعیان و سنیها در فرهنگ عراق چگونه است؟
 
در گذشته و در دوران کودکیم زمانی که برای مراسم عزداری اهل بیت (ع) به سامرا میرفتیم در خانه سنیها به روی ما باز بود ما در خانه آنها احساس امنیت میکردیم و اصلا به ذهن ما خطور نمیکرد حرم عسگریین منفجر شود و ادعا کنند این کار از طرف سنیها است، اهل تسنن با ما در مراسم عزادری اهل بیت (ره) شرکت میکردند از این رو عربستان سعودی از بیم آنکه شیعه حرف اول در عراق نباشد توطئه اختلاف میان شیعه وسنی را مطرح کرده است.
 
نحوه مساعدت عربستان سعودی و وهابیت برای ایجاد ناامنی در عراق چگونه است؟
 
در عربستان سعودی انتخابات وجود ندارد و بر اساس پادشاهی اداره میشود آنها دلار میدهند و تروریستها را هدایت میکنند همانطور که طارق الهاشمی گفته است از شما آماده کردن مردان و از ما پول. تا تشیع در عراق نابود شود.
 
راه مقابله با این توطئه امریکایی، صهیونیستی و سعودی در عراق چیست؟
 
اگر این جنایتکاران و تروریستها روی کار بیایند و بر اوضاع مسلط شوند تلفات مردم عراق به بیش از زمان رژیم بعث عراق میرسد در زمان حکومت صدام ۴میلیون زندانی و کشته وجود داشت و برای صدام شیعه و سنی فرق نمیکرد که عبدالعزیز از جمله آنها بود که در زندانهای صدام کشته شد. تنها راه مردم عراق اعم از شیعه و سنی مقاومت در برابر جریان تکفیریها است و پیام من به عربستان سعودی این است که حکومتها با کفر ادامه مییابد اما با ظلم ادامه پیدا نمیکند آنها پول مسلمین را خرج کشتار مسلمین در سوریه، عراق، پاکستان و سایر کشورهای اسلامی میکنند صدام، قذافی، بن علی و مبارک باید مایه عبرت آنها باشد.
 
استراتژی امریکا و صهیونیستها برای توطئههای اخیر در کشورهای منطقه بویژه عراق چیست؟
 
در راستای اجرای توطئه امریکایی، صهیونیستی و وهابی تصمیم گرفته شده ارتشها و کشورهای قوی اطراف رژیم صهیونیستی تجزیه و تضعیف شوند تا امنیت اسراییل تامین شود، شرایطی که امروز در مصر حاکم است و عملکرد نامناسب اخوان المسلمین این کشور به سوی تضعیف و انحلال ارتش و تجزیه کشور پیش میرود، در سوریه دشمنان اسلام به دنبال تجزیه و ترور و ناامنی هستند که البته ارتش سوریه قویتر شدند در عراق نیز به دنبال تضعیف وتجزیه کشور هستند و این توطئه به دست حاکمان عربی کشورهای خلیج که غالبا شهوتران، بیمنطق و بیفرهنگ هستند در کشورهای منطقه اجرا میشود.
 
آیت الله طبسی در پایان خاطرنشان کردند: به مسلمانان شیعه وسنی عراق سفارش میکنیم در برابر این توطئهها مقاومت کنند وگوش به فرمان مرجعیت نجف بویژه آیت الله سیستانی باشند چراکه تاکنون ایشان سکاندار موفق برای وحدت بین برادران شیعه و سنی بودند.
 
گفتگو از وجیهه سادات حسینی
نظر شما
پربیننده ها