فشارهای سیاسی اثرگذار شد؛

بان کی ‌مون دعوت از ایران برای شرکت در ژنو 2 را پس گرفت

در پی فشارهای سیاسی از سوی امریکا و گروه های مخالفین سوریه، دبیر کل سازمان ملل دعوت از ایران برای حضور در ژنو 2 را پس گرفت.
کد خبر: ۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۱ - 21January 2014

بان کی ‌مون دعوت از ایران برای شرکت در ژنو 2 را پس گرفت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از رویترز، "مارتین نسیرکی" سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت بان کیمون دبیرکل این سازمان با صدور بیانیه ای دعوت از ایران برای شرکت در ژنو 2 را پس گرفته است.

نسیرکی در رابطه با دلیل این تصمیم دبیر کل گفت: اظهارات مقامات ایران دبیر کل را ناامید کرده و ژنو بدون حضور ایران برگزار خواهد شد. به نظر می رسد منظور وی عدم پذیرش نتایج کنفرانس ژنو 1 از سوی ایران است.

گفتنی است بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد پیش از این بیانیه با "جان کری" وزیر خارجه آمریکا درباره دعوت از ایران به ژنو 2 گفتوگو کرده بود.

شایان ذکر است رهبران ائتلاف معارضان سوریه هم روز گذشته مخالفت خود را با حضور ایران اعلام کرده بودند و تهدید کردند در صورتی که دعوت از ایران برای مشارکت در کنفرانس ژنو 2 پس گرفته نشود این ائتلاف هیچ گاه در این کنفراس شرکت نخواهد کرد.

لذا در نتیجه فشارهای سیاسی امریکا و تهدیدهای گروه های شورشی، بان کی مون با صدور بیانیه ای دعوت از ایران را پس گرفته و اعلام کرد این کنفرانس بدون حضور ایران برگزار خواهد شد.

باید خاطر نشان کرد کنفرانس ژنو از فردا (چهارشنبه) در مونترو سوئیس برگزار می شود.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار