آغاز نشست ژنو 2 بدون حضور ایران/ تجمع هواداران بشار اسد در محل اجلاس

نشست ژنو 2 برای رسیدن به راه‌حلی برای پایان بخشیدن به بحران سوریه در شهر مونتروی سوئیس برگزار آغاز شد و تعداد زیادی از طرفداران بشار اسد نیز در مقابل محل اجلاس تجمع کردند.
کد خبر: ۱۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵ - 22January 2014

آغاز نشست ژنو 2 بدون حضور ایران/ تجمع هواداران بشار اسد در محل اجلاس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از مشرق، 31 کشور جهان به همراه اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب، سازمان همکاریهای اسلامی و ائتلاف ملی معارضان سوری از ساعت 11:30 دقیقه به وقت تهران، کنفرانس صلح سوریه موسوم به ژنو 2 در مونترو را آغاز میکنند.

در حالی این نشست آغاز شده است که در روزهای پایانی پیش از برگزاری آن، با پس گرفتن دعوت از ایران شاید شکست زودهنگام خود را قطعی کرد.

همچنین تحولات در سوریه نشان می دهد همزمان با آغاز کنفرانس ژنو2، کردهای معارض سوری  منطقه کردنشین "سزیر" با انتخاب رئیسجمهور و کابینه، اعلام خودمختاری کردهاند.

 از سوی دیگر گروههای دیگری از معارضان هم در اعتراض به حضور نمایندگان گروههای تکفیری و تروریستی در این نشست، آن را تحریم کردهاند و جبهه معارضان تنها پوششی برای پیگیری مطالبات آمریکا در میدان سیاسی و پس از دسترفتن میدان نظامی است.

نکته شایان توجه دیگر در این رابطه به تجمع طرفداران بشار اسد در مقابل هتل محل برگزاری اجلاس بر می گردد که خواسته مردم سوریه را بازگو می کند.

 

نظر شما
پربیننده ها