با تداوم اختلافات طرفین؛

اخضر ابراهیمی از عدم پیشرفت در کنفرانس ژنو ۲ ابراز نارضایتی کرد

فرستاده ویژه سازمان ملل با اشاره به عدم پیشرفت در کنفرانس ژنو ۲ گفت: تا زمان کنونی مذاکرات صلح دستاورد چندانی نداشته است.
کد خبر: ۱۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰ - 26January 2014

اخضر ابراهیمی از عدم پیشرفت در کنفرانس ژنو ۲ ابراز نارضایتی کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه با بیان اینکه روند مذاکرات در کنفرانس ژنو ۲ به مساله درگیریهای مسلحانه نرسیده است، از عدم پیشرفت در مذاکرات ابراز نارضایتی کرد.

ابراهیمی گفت: روز گذشته گفتگوهایی در مورد چگونگی ارسال کمکهای انسان دوستانه صورت گرفت ولی هنوز به توافق قابل قبولی برای همه طرفین نرسیدهایم و اختلافاتی در این رابطه میان طرفین وجود دارد.

وی همچنین افزود: روز گذشته نشست نمایندگان دولت و مخالفان سوریه در فضای سنگینی برگزار شد که طرفین نیز حاضر به گفتگو با یکدیگر نشدند. ابراهیمی با اشاره به نشست روز گذشته اظهار داشت: نشست هیئتهای سوری دستاورد خاصی نداشته است ولی ما مجبوریم به برگزاری چنین نشستهایی ادامه دهیم.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در کنفرانس مطبوعاتی خود همچنین خاطرنشان کرد به دلیل اختلافات عمیق میان بازیگران داخلی و خارجی اصلی دخیل در بحران سوریه نسبت به کسب توافقی در کنفرانس ژنو ۲ در زمان کنونی امیدوار نیست.

این مقام سازمان ملل همچنین با اشاره به این اختلافات اعلام کرد: با وجود اینکه مساله اصلی درگیریهای مسلحانه در سوریه است، تا زمان کنونی نتوانستهایم در کنفرانس ژنو ۲ وارد گفتگو در مورد این منازعات شویم.
 

نظر شما
پربیننده ها