سرگی لاوروف:

گفتگویی با شورشیان تندرو سوریه صورت نمی‌گیرد

وزیر خارجه روسیه گفت: ما با گروه‌های تندرو در سوریه مذاکره نخواهیم کرد و به دیگران نیز پیشنهاد می‌کنیم با آن‌ها وارد مذاکره نشوند.
کد خبر: ۱۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰ - 27January 2014

گفتگویی با شورشیان تندرو سوریه صورت نمی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از راشا تودی، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه که به منظور حضور در کنفرانس ژنو ۲ در مورد سوریه در سوئیس به سر میرود، در رابطه با روند مذاکرات با گروههای شورشی تاکید کرد که به دلیل ملاحظات اصولی نباید وارد گفتگو با گروههای تندرو و تروریستی شد.

لاوروف در گفتگو با یک شبکه تلوزیونی روسیه گفت: به دلیل ملاحضات اصولی روسیه با ورود گروههای تندرو و تروریستی مانند دولت اسلامی عراق و شام و یا جبهه النصره به مذاکرات صلح مخالفت خواهد کرد و به دیگران نیز توصیه میکنیم با چنین گروههای وارد گفتگو نشوند.

وزیر خارجه روسیه همچنین نسبت به پیوستن گروه تازه تشکیل "جبهه اسلامی" نیز ابراز تردید کرده و نسبت به عملکرد این گروه نیز به کشورهای غربی هشدار داده است.

وی در بیان دلایل مخالفت روسیه با پیوستن گروههای تندرو به مذاکرات به عملکرد آنها در کشتار و تشدید خشونتها در سوریه و همچنین عدم پایبندی آنها به مذاکرات و معاهدات احتمالی اشاره کرده است.

 این مقام روسی که رئیس هیئت کشورش در کنفرانس ژنو ۲ را نیز بر عهده دارد، در این رابطه گفت: با توجه به مشکلات موجود در مذاکرات صلح باید به ضرورت پایبندی گروههای مخالف به تعهدات و نتایج مذاکرات حساس بود.

گفتنی است در حالی کنفرانس ژنو ۲ وارد چندمین روز خود شده است که تاکنون دستاورد چندانی در این مذاکرات کسب نشده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار