افخم:

ایران بدون هیچ پیش‌شرطی در کنفرانس ژنو ۲ شرکت می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره دعوت دبیرکل سازمان ملل از ایران برای حضور در نشست ژنو ۲ گفت: هیچ گونه پیش‌شرطی را برای حضور در ژنو 2 نمی‌پذیریم و بر اساس دعوت به عمل آمده ایران بدون پیش‌شرط در این کنفرانس شرکت می‌کند.
کد خبر: ۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵ - 20January 2014

ایران بدون هیچ پیش‌شرطی در کنفرانس ژنو ۲ شرکت می‌کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد دعوت از جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس ژنو 2 و در پاسخ به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت: ما همواره ضمن رد هرگونه پیششرط، از هر راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه حمایت کرده و جزو اولین کشورهایی بودهایم که بر گفتوگو و راههای مسالمتجویانه بعنوان تنها راه حل برای پایان دادن به بحران سوریه تأکید داشتهایم و از نظر ما کنفرانس ژنو 2 میتواند زمینههای مناسب برای برداشتن گامهای موثر در این چهارچوب را فراهم سازد.

افخم با تاکید بر نقش و اهمیت کشورمان در کمک به یافتن راه حل بحران سوریه و دعوت به عمل آمده از ایران تصریح کرد: پیش از این نیز اعلام کردهایم هیچ گونه پیششرطی را برای حضور و مشارکت در ژنو 2 نمیپذیریم و بر اساس دعوت به عمل آمده ایران بدون پیششرط در این کنفرانس شرکت میکند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 برای حل بحران سوریه دعوت کرده و گفته که ایران در این کنفرانس شرکت خواهد کرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد که در روزهای گذشته چندین بار با وزیر امور خارجه ایران صحبت کرده و ایران اعلامیه ژنو ١ را به عنوان اساس کنفرانس ژنو 2 پذیرفته و متعهد شده "نقشی مثبت و سازنده" در سوریه ایفا کند. این در حالی است که مقامات کشورمان بارها هرگونه پیش شرط را رد کرده اند.

 

نظر شما
پربیننده ها