رویترز خبر داد

موافقت کنگره آمریکا با ارسال مخفیانه تسلیحات به سوریه

منابع امنیتی غربی از آغاز ارسال تسلیحات سبک از سوی واشنگتن به سوریه خبر داده و گفته‌اند کنگره نیز بودجه لازم برای تداوم این کمک‌ها را تصویب کرده است.
کد خبر: ۱۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲ - 28January 2014

موافقت کنگره آمریکا با ارسال مخفیانه تسلیحات به سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از رویترز، منابع امنیتی آمریکایی و اروپایی میگویند آمریکا ارسال تسلیحات سبک به گروههای مخالف دولت سوریه که از سوی واشنگتن "میانهرو" به حساب میآیند، را آغاز کرده و کنگره هم بودجه لازم را برای ادامه تحویل این تسلیحات به گروههای مستقر در جنوب سوریه در چند ماه آینده، تصویب کرده است.

اغلب این محمولهها برای گروههای سکولار و از مرز اردن ارسال میشود و علاوه بر انواع تسلیحات سبک، برخی تسلیحات سنگینتر از جمله راکتهای ضدتانک را نیز شامل میشوند. به گفته مقامات غربی، موشکهای دوشپرتاب زمین به هوا که قادرند جنگندهها را هدف قرار دهند، جزو این محموله نیست.

به گفته 2 نفر از مقامات غربی، کنگره در رأیگیری غیرعلنی خود بودجه لازم برای ادامه این کمکها دستکم تا پایان ماه سپتامبر سال جاری میلادی را تصویب کرده است.

یک مقام آمریکایی آشنا به تحولات اخیر گفته است که مقامات امنیت ملی آمریکا بیش از گذشته نسبت به اینکه این تسلیحات به دست گروههای "میانهرو" برسد و در اختیار آنها نیز باقی بماند، مطمئن هستند. آمریکا در چند ماه اخیر از بیم قدرت گرفتن گروههای تندرو ارسال سلاح به سوریه را محدود کرده بود.

به گفته دو مقام مطلع، بودجه کمکهای اخیر از محل "بودجههای محرمانه وزارت دفاع" تأمین شده است، هرچند مشخص نیست که این رأیگیری چه زمانی صورت گرفته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار