ولایتی:

مذاکرات ژنو ۲ شکست می‌خورد/ اقدام بان‌کی‌مون غیرمنطقی بود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: اقدام بان کی‌مون در دعوت مشروط از ایران مبنی بر پذیرش شرایط ژنو 1 که ایران حتی در آن شرکت نداشته، غیرمنطقی بود.
کد خبر: ۱۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳ - 25January 2014

مذاکرات ژنو ۲ شکست می‌خورد/ اقدام بان‌کی‌مون غیرمنطقی بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، علیاکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور مقام معظم رهبری در امور بینالملل گفت: اقدام بان کیمون دبیر کل سازمان ملل در دعوت مشروط از ایران مبنی بر پذیرش شرایط ژنو 1 که ایران حتی در آن شرکت نداشته، غیرمنطقی بود.

ولایتی در ادامه با تاکید بر غیرمنطقی بودن سازمان ملل در بازپسگیری دعوت از ایران به اجلاس ژنو 2 تصریح کرد: با این دیدگاه و تدبیری که بر روش اقدمات و مذاکرات وجود دارد، مذاکرات ژنو 2 به نتیجه مشخص نخواهد رسید و به احتمال زیاد در دستیابی به اهداف اعلام شده شکست خواهد خورد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار امروز خود با وزیر اسبق امور خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران در خصوص روابط ایران و فرانسه و از سر گرفتن این روابط گفت: ما با جناب آقای دوشارت وزیر امور خارجه اسبق فرانسه سابقه طولانی داریم. به دلیل همکاریهایی که در بین ایران و فرانسه در جنگ 16 روزه لبنان صورت گرفت بنده و آقای بوشار در دمشق با هم گفتوگوهای متعددی داشتیم.
 
وی با اشاره به مذاکرات امروز خود با دوشارت وزیر اسبق امور خارجه فرانسه اظهار داشت: مهمترین مطلبی که آقای دوشارت مطرح کرد این بود که ما برگردیم به همکاری ایران و فرانسه در رابطه با حل مسئله سوریه و به این باور رسیدیم و قبول داریم  ایران و فرانسه با توجه به علاقهمندی مشترک که در سرنوشت مردم سوریه دارند، میتوانند با هم همکاری کنند.

ولایتی گفت: ما  راجع به دخالت تروریستها و عوامل افراطیگری در منطقه توافق داریم و معتقدیم که اینها باید از منطقه دور شوند و راه حل، راه صلحآمیز است.
 
نظر شما
پربیننده ها