استقبال امریکا از همکاری امنیتی با عراق

پنتاگون در واکنش به تحولات اخیر در عراق و با هدف نفوذ بیشتر در منطقه اعلام کرد آماده آموزش نیروهای عراقی در یکی از کشورهای همسایه عراق است.
کد خبر: ۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶ - 18January 2014

استقبال امریکا از همکاری امنیتی با عراق

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از نیویورک تایمز، در حالی که مقامات عراقی خواستار حمایت جهانی برای مبارزه با تروریسم شده اند، وزارت دفاع امریکا در واکنش به تحولات اخیر عراق اعلام کرد به منظور کمک به عراق در مبارزه با تروریسم آمادگی آموزش نیروهای عراقی در یکی از کشورهای همسایه این کشور را دارد.

در این ارتباط، یکی از مقامات بلندپایه وزارت دفاع امریکا ضمن تایید تمایل امریکا برای همکاری امنیتی با عراق گفت: احتمال اجرای این همکاری زیاد است و احتمالا وزارت دفاع امریکا برنامه ای به منظور آموزش نیروهای عراقی در یکی از کشورهای همسایه عراق اجرا خواهد کرد.

این مقام پنتاگون همچنین از احتمال اجرایی شدن این برنامه در اردن خبر داده است؛ هر چند هنوز دولت اردن موافقت خود را در این زمینه اعلام نکرده و دولت عراق نیز این خبر را تایید نکرده است.

با توجه به این استقبال امریکا برای همکاری امنیتی با عراق، می توان بیان داشت امریکا در پی آن است بار دیگر با اجرای چنین برنامه هایی در همکاری با دولت عراق نفوذ امنیتی خود را در این کشور افزایش دهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار