در یک ماه گذشته حدود 3000 تن در عراق کشته یا زخمی شده اند

تداوم اقدامات تروریستی و خشونت های متعدد در یک ماه گذشته در مناطق مختلف عراق منجر به کشته و یا زخمی شدن حدود 3000 تن شده است.
کد خبر: ۱۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱ - 01February 2014

در یک ماه گذشته حدود 3000 تن در عراق کشته یا زخمی شده اند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از سی ان ان، آمارهای منتشر شده توسط منابع امنیتی و بیمارستانی دولت عراق نشان می دهد با تداوم خشونت ها در این کشور در یک ماه گذشته بیش از 1000 تن جان خود را از دست داده اند و حدود 1900 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

گفتنی است این میزان افراد کشته شده  در عراق در طول یک ماه از سال 2008 تاکنون بی سابقه بوده است و به نظر می رسد میزان تلفات اقدامات تروریستی در این کشور در ماه های اخیر در حال افزایش است.

آمارها نشان می دهد حدود 800 تن از افراد کشته شده در ماه ژانویه را افراد غیر نظامی تشکیل می دهند و دیگر افراد شامل پلیس و نیروهای امنیتی دولتی می شود.

طبق گزارش منابع دولتی عراق از تلفات خشونت های اخیر، هر چند تمام مناطق این کشور گرفتار تروریسم و ناامنی بوده ولی شدت خشونت ها در استان الانبار به دلیل نفوذ نیروهای وابسته به القاعده بیشتر زا سایر مناطق بوده است.

گفتنی است با نفوذ و حمله نیروهای گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام وابسته به القاعده به استان الانبار در غرب عراق، شاهد تشدید خشونت ها در یک ماه گذشته در غرب این کشور بوده ایم.

نظر شما
پربیننده ها