راشا تودی:

سازمان ملل حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 را سازنده می‌داند

سازمان ملل و فرستاده ویژه این سازمان حضور ایران در مذاکرات صلح سوریه را مثمر ثمر توصیف و بر مشارکت تهران در کنفرانس ژنو 2 تاکید کردند.
کد خبر: ۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷ - 14January 2014

سازمان ملل حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 را سازنده می‌داند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از راشا تودی، علیرغم مخالفتها با حضور ایران در کنفرانس صلح ژنو 2، سازمان ملل و "اخضر ابراهیمی" فرستاده ویژه این سازمان در امور سوریه با بیان اینکه حضور ایران در مذاکرات صلح سوریه مفید خواهد بود، اعلام کردند در صورت موافقت امریکا و روسیه، ایران به ژنو 2 دعوت خواهد شد.

در این رابطه فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با بیان اینکه ایران در تحولات سوریه تاثیرگذار خواهد بود گفت که موافق دعوت ایران به کنفرانس ژنو 2 است.

سخنگوی سازمان ملل نیز با اشاره به نقش مهم ایران در منطقه اعلام کرد مشارکت ایران در مذاکرات صلح سوریه سازنده و مفید خواهد بود. این مقام سازمان ملل همچنین مواضع دبیر کل این سازمان را نیز در این رابطه مثبت ارزیابی کرد و گفت: در صورت توافق سیاسی امریکا و روسیه در مورد حضور ایران، دعوت نامه ای از سوی سازمان ملل برای ایران ارسال خواهد شد.

گفتنی است در روزهای اخیر "جان کری" وزیر خارجه امریکا حضور ایران در کنفرانس صلح سوریه را به صورت مشروط پذیرفته است که با واکنش منفی وزیر خارجه و دیگر مقامات کشورمان همراه شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار