ارتش عراق شبه نظامیان القاعده را از فلوجه بیرون راند

طی حملات مشترک نیروهای ارتش و عشایر علیه مواضع گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام، این شبه نظامیان وابسته به القاعده مجبور به عقب نشینی از فلوجه شدند.
کد خبر: ۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴ - 08January 2014

ارتش عراق شبه نظامیان القاعده را از فلوجه بیرون راند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از گذشت دوهفته از ناآرامی های اخیر عراق در استان "الانبار"، نیروهای ارتش عراق و عشایر این کشور توانستند طی حملات مشترکی علیه مواضع گروه شورشی دولت اسلامی عراق و شام، نیروهای این گروه تروریستی را مجبور به عقب نشینی از "فلوجه" کنند.

همچنین با اجرای عملیات های در طول یک روز گذشته کنترل بخش اصلی شهر "الرمادی" نیز در اختیار ارتش عراق قرار گرفته است.

پس از بیرون راندن نیروهای گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از فلوجه و تسلط ارتش و عشایر عراق بر این شهر، طی توافقی کنترل این شهر به پلیس عراق واگذار شد و پس از حدود دو هفته آرامش به این شهر بازگشت.

گفتنی است با وجود تسلط کامل نیروهای دولتی بر شهر فلوجه و خروج قطعی نیروهای وابسته به القاعده از این شهر، هنوز عناصری از گروه های تروریستی در شهر الرمادی حضور دارند. در واقع با وجودی که دولت توانسته است با همکاری عشایر کنترل 90 درصد این شهر را در اختیار گیرد اما هنوز درگیری هایی در برخی مناطق این شهر وجود دارد و الرمادی به طور کامل پاکسازی نشده است.

شایان ذکر از حدود دو هفته گذشته و به دلیل حملات تروریستی نیروهای داعش در استان الانبار، ناامنی در دو شهر اصلی این استان یعنی فلوجه و الرمادی باعث نگرانی های گسترده ای برای مردم این استان و همچنین دولت عراق و برخی کشورهای منطقه شده است؛ هر چند این موضوع آشکار است که نفوذ گروه های وابسته به القاعده در این منطقه از عراق با حمایت مستقیم برخی کشورهای منطقه نظیر عربستان روی داده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار