مذاکرات صلح سوریه 10 روز دیگر ازسر گرفته می شود

در حالی طبق اخبار منتشر شده قرار است مذاکرات طرفین بحران سوریه 10 روز دیگر از سر گرفته شود که آنها در مورد محورهای مذاکرات آتی اختلاف نظر دارند.
کد خبر: ۱۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶ - 01February 2014

مذاکرات صلح سوریه 10 روز دیگر ازسر گرفته می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از بی بی سی، مذاکرات ژنو ۲ برای یافتن راهحلی برای بحران سه ساله در سوریه، بدون نتیجه به پایان رسیده و قرار است دور بعدی ده روز دیگر در ۱۰ فوریه و در ژنو سوئیس برگزار شود.

در حالی دور اخیر مذاکرات روز جمعه و پس از یک هفته در ژنو پایان گرفت که مواضع طرفین در پایان این مذاکرات متفاوت بود. به طوری که پس از پایان این مذاکرات، مقامات دولت سوریه و مخالفان حملات لفظی تندی رد و بدل کردهاند.  در این رابطه، ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه گفته است مخالفان در این مذاکرات "بچهگانه" رفتار کردهاند.

 با این حال اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل متحد درباره سوریه گفت یک "زمینه مشترک" برای پیگیری مذاکرات میبیند. او همچنین خبر داده که قرار است این مذاکرات از روز ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) از سر گرفته شود.

هر چند در مذاکرات اخیر دو طرف درباره مسائل بشردوستانه و روشهای احتمالی پایاندادن به خشونتها وهمچنین درباره آتشبسهای محدود برای دسترسی کمکهای بشردوستانه موافقت کردند ولی اختلافات اصلی میان طرفین بدون هیچ توافق مقدماتی باقی مانده است. ولید معلم گفته است که مخالفان سوری تلاش کردند با تاکید بر این که حکومت باید قدرت را واگذار کند، "این کنفرانس را از هم بپاشند". از آن سو هم "لوی صافی" گفته است که برای همیشه روی صندلی مذاکرات نخواهد ماند و از حکومت خواست "درباره انتقال قدرت، جدی باشد".

این اختلافات محدود به مذاکرات اخیر نمی شود و  دو طرف درباره محور مذاکرات بعدی اختلاف نظر دارند. مخالفان بر انتقال قدرت سیاسی اصرار میکنند و حکومت هم میگوید باید درباره "تروریسم" حرف بزنند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار