هلاکت یکی از رهبران داعش

شاکر وهیب الفهداوی به دست ارتش عراق کشته شد

رئیس پلیس استان الانبار عراق از کشته شدن «شاکر وهیب الفهداوی» تروریست تکفیری از رهبران گروه داعش به‌دست نیروهای ارتش این کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱ - 02January 2014

شاکر وهیب الفهداوی به دست ارتش عراق کشته شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه خبری المنار، سرلشگر "هادی رزیج" رئیس پلیس استان الانبار عراق گفت: اطلاعاتی درباره کشته شدن "شاکر وهیب" تروریست که تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق بود، بدست آمده است.

وی از بیان هر گونه جزئیات مربوط به کشته شدن وهیب خودداری کرد.

از سوی دیگر «وسام الحردان» رئیس شورای عشایر بیداری در الانبار کشته شدن شاکر وهیب در یک عملیات بیسابقه در الرمادی را اعلام کرد.

الحردان گفت: شاکر وهیب تروریست در جریان درگیری در منطقه البو فهد در الرمادی به قتل رسید.

در تاریخ 25 اوت 2013 یک قطعه فیلم ویدیوئی از جنایت وحشتناک گروه داعش به رهبری وهیب در یوتیوب منتشر شد که نشان میداد یک گروه افراد مسلح که همگی به جز شاکر وهیب الفهداوی رهبر آن، نقاب به چهره داشتند، 3 نفر از رانندگان کامیونهای سوریه در عراق را اعدام میکنند در حالی که قربانیان به آنها التماس میکردند و میگفتند که تنها به دنبال یک لقمه نان بوده و گناهی مرتکب نشدهاند.

در این فیلم فهداوی در جریان بازجویی از این سه راننده از آنها درباره مذهبشان و تعداد رکعت نماز صبح و اینکه آیا میتوانند اذان بگویند، سوال میکند و پس از آن نیز هر سه نفر را به قتل رسانده و کامیونهای آنها را به آتش میکشند.

بر اساس این گزارش، شاکر وهیب تروریست در سال 2006 در نزد نیروهای آمریکایی در بازداشتگاه بوکا در بصره بازداشت بود و در سال 2009 به زندان تکریت یکی از بزرگترین شهرهای استان صلاح الدین منتقل شد و در سال گذشته با کمک عناصر القاعده توانست از زندان فرار کرده و به گروههای تروریستی بپیوندد و عملیاتهای جنایتکارانه علیه نیروهای امنیتی و ارتش عراق انجام دهد که بارزترین آن ربایش و قتل 16 سرباز در غرب الرمادی بود.

بر پایه این گزارش، شاکر وهیب به صورت غیابی به اعدام محکوم شده و دولت عراق مبلغ 50 هزار دلار پاداش برای هر کسی که اطلاعاتی درباره وی ارائه کند، تعیین کرده بود.

نظر شما
پربیننده ها