روسیه و امریکا خواستار آتش بس در سوریه شدند

وزیران خارجه امریکا و روسیه با دعوت مشترک از دولت و شورشیان سوریه برای مشارکت در کنفرانس ژنو 2، خواستار اجرای آتش بس قبل از برگزاری این کنفرانس شدند.
کد خبر: ۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹ - 14January 2014

روسیه و امریکا خواستار آتش بس در سوریه شدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از الجزیره، با وجود تداوم اختلاف دیدگاه های روسیه و امریکا در مورد مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 2، جان کری و سرگی لاوروف وزیران خارجه این دو کشور با اعلامیه مشترکی خواستار برگزاری آتش بس در سوریه قبل از برگزاری کنفرانس ژنو  2 و همچنین مشارکت دولت و شورشیان در این کنفرانس شدند.

در این رابطه، جان کری با بیان اهمیت اجرای آتش بس قبل از برگزاری مذاکرات صلح گفت توقف منازعات حتی در برخی مناطق سوریه نیز می تواند با دستاوردهای مهمی همراه باشد؛ البته تاکید وزیر خارجه امریکا بر اجرای آتش بس در حلب می باشد که در روزهای اخیر شاهد پیشروی ارتش و شکست شورشیان در این منطقه بوده ایم.

سرگی لاوروف نیز گفت: تاکید ما بر مشارکت دولت و همه شورشیان در کنفرانس صلح ژنو 2 است، ولی اجرای آتش بس در سوریه قبل از آغاز مذاکرات صلح کمک شایان توجهی به پیشرفت مذاکرات خواهد داشت.

بخش دیگری سخن وزیر خارجه روسیه به ضرورت حضور ایران درمذاکرات ژنو بر می گردد. لاوروف با بیان اهمیت حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 بازیگران منطقه ای را عامل تاثیرگذاری در مذاکرات صلح و موفقیت آن توصیف کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها