بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 167

شمقدری: لزوم تحول در صحنه‌سازی و فیلم‌نامه‌نویسی سینمای دفاع مقدس

کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینما گفت: باید با انجام حمایت‌های لازم رغبت فیلم سازی در حوزه دفاع مقدس را افزایش داد تا از این طریق سینمای دفاع مقدس مورد اقبال عمومی قرار گیرد.
کد خبر: ۳۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱ - 13November 2014

شمقدری: لزوم تحول در صحنه‌سازی و فیلم‌نامه‌نویسی سینمای دفاع مقدس

جواد شمقدری کارگردان و فیلمنامه نویس ضمن حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها به خبرنگار ما گفت: اگر به دوران مختلف سینمای دفاع مقدس توجه شود به این نکته میرسیم که در دوره اصلاحات سینمای دفاع مقدس به کما رفت. به طوری که در برخی از سالها ما یا هیچ گونه فیلمی دراین حوزه نداشتیم و یا آن تعداد آثار اندک توسط صدا و سیما تهیه میشد.

وی ادامه داد: در دوره ریاست بنده در معاونت سینمایی تصمیم گرفته شد تا سینمای دفاع مقدس به منزلت و جایگاه واقعی خود برسد که در همین راستا نقطه و هدفی تعریف شد که در اولین گام جشنواره فیلم مقاومت و دفاع مقدس که به مدت 5 سال مسکوت مانده بود، مجددا احیا شد تا موضوع دفاع مقدس در بسترهای مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

شمقدری با بیان اینکه تولیدات دفاع مقدس باید در اولویت بررسی و اختصاص بودجه قرار گیرد، گفت: با این سیاست فیلمهایی همچون 33 روز، شیار 143 و "چ" ساخته شد.

وی ادامه داد: باید با انجام حمایتهای لازم رغبت فیلم سازی در حوزه دفاع مقدس را افزایش داد تا از این طریق سینمای دفاع مقدس مورد اقبال عمومی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سینمای دفاع مقدس در ابعادی همچون صحنه سازی و فیلمنامه نویسی نیازمند تحول است، گفت: میتوان محتوا را در سینمای دفاع مقدس تقویت نمود.

شمقدری ادامه داد: هم اکنون گنجینه بسیار گرانبهایی از خاطرات رزمندگان در قالب کتابها وجود دارد که میتوان همین کتابها را به فیلم سینمایی تبدیل کرد. مطالبه دیدن فیلمهای سینمایی دفاع مقدس در بین مردم افزایش یافته و باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده نمود.

انتهای پیام/ م.خ

نظر شما
پربیننده ها