بازخوانی مهم‌ترین اخبار دفاعی امنیتی در اسفند ۱۴۰۱؛

الحاق موشک «پاوه» به یگان موشکی سپاه/ رونمایی تونل‌های زیرزمینی سامانه‌های پدافند هوایی

الحاق موشک پاوه به یگان موشکی سپاه، برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱، الحاق ناو اقیانوس‌پیما به ناوگان «ندسا»، رونمایی تونل‌های زیرزمینی سامانه‌های پدافند هوایی، و برگزاری رزمایش مرکب دریایی ایران، چین و روسیه از جمله مهم‌ترین اخبار دفاعی امنیتی در اسفند ۱۴۰۱ بود.
کد خبر: ۵۷۸۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۲ - 01April 2023

الحاق موشک «پاوه» به یگان موشکی سپاه/ رونمایی تونل‌های زیرزمینی سامانه‌های پدافند هواییبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مهم‌ترین اخبار مربوط به حوزه دفاع و امنیت در اسفند ۱۴۰۱ به شرح زیر است: 

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
امیر دریادار سیاری: حضور «نداجا» در آب‌های دوردست تجلی اقتدار ملت ایران است
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آب‌های دوردست تجلی اقتدار ملت بزرگ ایران است.

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح:
اقتدار امروز کشور را مدیون ایثار شهیدان هستیم
امیر سرتیپ گلفام در دیدار با خانواده شهید «اسدالله‌پور» گفت: اقتدار امروز این مرز و بوم را مدیون رشادت‌ها و ایثارگری شهیدان و خانواده معظم شهدا هستیم.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش مطرح کرد؛
خدمت‌رسانی شبانه‌روزی بیمارستان سیار نیروی زمینی ارتش به زلزله‌زدگان ترکیه
امیر سرتیپ دوم پزشک «صدر» گفت: با توجه به وقوع زلزله در کشور ترکیه، اقدامات بشردوستانه نیروی زمینی ارتش از طریق احداث بیمارستان سیار و آزمایشگاه‌های فعال در شهر آدی‌یامان ترکیه در جریان است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
نیروی زمینی ارتش شعار «ارتش فدای ملت» را عینیت بخشیده است
امیر سرتیپ حیدری گفت: نیروی زمینی ارتش در تمام صحنه‌ها و حوادث غیرمترقبه در کنار مردم و برای کمک به آن‌ها حضور داشته و شعار ارتش فدای ملت را عینیت بخشیده است.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
راه‌اندازی تلویزیون اینترانتی آورده‌ی امنیتی دارد/ ظرفیت انتقال دیتای کشور را به ۴۵ ترابیت بر ثانیه می‌رسانیم
مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: ظرفیت انتقال دیتای کشور تا سال ۱۳۹۴ حدود سه ترابیت بر ثانیه بود، اما از سال ۱۳۹۴ طی قراردادی که با وزارت ارتباطات منعقد کردیم، این ظرفیت را به ۳۵ ترابیت بر ثانیه رساندیم و تا پایان سال آن را به ۴۵ ترابیت بر ثانیه خواهیم رساند.

جانشین فرمانده کل سپاه در بازدید از سازمان «توان»:
دستاورد‌های غیرنظامی وزارت دفاع موجب افزایش رضایت‌مندی مردم می‌شود
دریادار فدوی با اشاره به تولیدات تسلیحاتی و غیرنظامی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در حوزه غیرنظامی، تولید نیازمندی‌های مردم در بخش‌های مختلف باعث افزایش رضایت‌مندی و اعتبار محصول داخلی در کشور می‌شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران:
امروز کشور‌های بزرگ محتاج ایران هستند/ دشمنان، ایران را به چشم ابرقدرت نگاه می‌کنند
سردار حاجی‌زاده گفت: از اوایل انقلاب با تمام محدودیت‌ها امید به آینده و موفقیت زیاد بود و امروز کشور‌های بزرگ محتاج ایران هستند؛ زیرا رو به جلو حرکت کردیم و به کم قانع نبودیم.

دیدار دریادار ایرانی با رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح سلطنت عمان
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به مسقط سفر کرده، با رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح سلطنت عمان دیدار و رایزنی کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
دشمن در جنگ احزاب علیه ایران شکست سختی متحمل شد
سردار فدوی گفت: شیطان بزرگ دائم فریاد می‌زند که باید علیه ایران اقدام کنیم، امکانات دنیایی و مادی آمریکا از ما بیشتر است، اما قاعده خداوند در مدد به جبهه حق برقرار است و ما وعده را در ۴۴ سال از عمر انقلاب دیدیم.

جانشین فرمانده نهاجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛
اقدامات نیروی هوایی ارتش در امدادرسانی به زلزله‌زدگان
امیر سرتیپ هادیان با اشاره به اقدامات نهاجا در امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی گفت: نیروی هوایی ارتش در امدادرسانی به زلزله‌زدگان کشورهای ترکیه و سوریه نیز نقش مهمی ایفا کرد.

در اجلاسیه فرماندهان شبکه تربیتی صالحین بسیج مطرح شد؛
سرلشکر سلامی: ناکامی نظام سلطه در حصر اقتصادی ایران/ جمهوری اسلامی قدرتمندترین طاغوت کل تاریخ بشر را شکست داد
فرمانده کل سپاه گفت: حصر اقتصادی و تحریم نیز از ذخائر دشمن بود که تمام نظام اطلاعاتی و حقوقی دشمن و همه نهادهای بین‌المللی و قدرت‌های رسانه‌ای را برای پیروز شدن در این میدان به صحنه آورد و باز هم دشمن شکست خورد.

در یازدهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری مطرح شد؛
سردار قاآنی: راهبرد آمریکایی‌ها در منطقه شکست خورد
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: مدل انحرافی داعش که یک کپی‌سازی جعلی از جبهه مقاومت بود، این ظرفیت را داشت که شرایط منطقه را به شکل مطلوب آمریکایی‌ها تغییر دهد، اما مجاهدت سردار سلیمانی این توطئه را ناکام گذاشت.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش:
آمریکا «نهاجا» را تهدیدی بالقوه برای خود می‌داند
امیر سرتیپ هادیان با اشاره به قدرت پهپادی نهاجا گفت: آمریکایی‌ها نیروی هوایی ما را یک تهدید بالقوه برای خود می‌دانند و این ترس دلالت بر این دارد که آن‌ها با توان رزمی نیروی هوایی آشنا هستند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش:
پهپاد مهم‌ترین نیاز و ضرورت آینده است
امیر سرتیپ واحدی گفت: بی‌شک حوزه پهپادی به‌عنوان یکی از عرصه‌های نوپدید در عرصه تسلیحاتی و مهم‌ترین نیاز و ضرورت آینده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
انقلاب اسلامی روح خودباوری را در مردم زنده کرد
امیر سرتیپ حیدری با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی، روح خودباوری را در مردم و نیرو‌های مسلح زنده کرد، گفت: ملّت غیور ایران با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، مانند همیشه فتنه را با هوشمندی کنار زدند.

امیر دریادار سیاری:
تنها راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان ارتقای بصیرت دینی و انقلابی است
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: تنها راه مقابله با جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان، ارتقای بصیرت دینی و انقلابی افراد جامعه به‌ویژه نخبگان است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران مطرح کرد؛
اذعان دشمنان به عظمت انقلاب اسلامی
«حاجی‌صادقی» گفت: انقلاب اسلامی توانسته جبهه استکبار را مجبور به اعتراف کند که این انقلاب فراز و نشیب داشته، فتنه‌های مختلف را دفع کرده، اما توقف نداشته و همچنان در حال حرکت است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
ارتش با رصد تهدیدات برای انجام مأموریت‌ها آماده است
امیر سرتیپ الهامی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با نگاه به آینده، تهدیدات را به‌خوبی رصد می‌کند و برای انجام مأموریت‌های خود صد درصد آماده است.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد؛
لزوم حرکت پرشتاب علمی متناسب با سرعت توسعه تکنولوژی در جهان
سردار فرحی گفت: آنچه شاهد هستیم سرعت پرشتاب توسعه تکنولوژی در عرصه‌های جهانی است و ضرورت دارد کشور ما نیز در این عرصه متناسب با سرعت توسعه تکنولوژی جهانی گام بردارد.

معاون علمی و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح:
ایجاد تمدن نوین اسلامی نیازمند جهاد علمی است
سردار سرتیپ مهدی‌نژاد نوری با بیان اینکه اقتدار ایران باید بر اساس فرهنگ اسلامی و اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: باید با جهاد علمی زمینه‌ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی باشیم.

در دیدار وزیر دفاع با فرمانده نیروی هوایی و پدافند ارتش سوریه مطرح شد؛
امیر آشتیانی: سوریه عمق راهبردی ایران است/ تقویت بنیه دفاعی سوریه برای برقراری ثبات در منطقه مهم است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: تقویت و تحکیم همکاری‌های نظامی و دفاعی دوجانبه با سوریه را ضروری می‌دانیم؛ چرا که ایران عمق راهبردی سوریه، و سوریه عمق راهبردی ایران است.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
سردار فرحی: انجام تغییراتی در سلاح‌های سبک/ سلاح‌های انفرادی نیرو‌های مسلح در حال توسعه هستند
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در زمینه به‌روزرسانی محصولات قدیمی، سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده است؛ بدین معنی که این سلاح‌ها مانند سلاح‌های انفرادی در حال توسعه هستند.

در پیامی به همایش فرماندهان و مسئولین سپاه؛
امام خامنه‌ای: سپاه در جذب و آموزش جوانان مستعد تراز انقلاب اهتمام خود را مضاعف کند
فرمانده معظم کل قوا در پیامی به همایش فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کردند: از سپاه انتظار می‌رود به جذب و پرورش و آموزش جوانان مستعد در تراز انقلاب اسلامی اهتمام خود را مضاعف کند.

در دیدار فرمانده کل ارتش با سرلشکر سلامی تاکید شد؛
وحدت، اخوت و یکدستی سپاه و ارتش عامل عصبانیت دشمنان
فرماندهان کل ارتش و سپاه به مناسبت میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار وحدت، اخوت، دوستی، یک‌دستی و قدرت هم‌افزایی سپاه و ارتش را عامل عصبانیت دشمنان و موجب خوشحالی دوستداران جهانی انقلاب اسلامی دانستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مطرح کرد؛
حفاطت سپاه پاسداران از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در جبهه جنگ نرم و جنگ شناختی دشمن
حجت‌الاسلام محمدحسنی در پیامی تأکید کرد: امروز کارکنان سپاه در محور مقاومت و پاسداری از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در جبهه جنگ نرم و جنگ شناختی دشمن جانانه ایستاده و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند.

در پیامی مطرح شد؛
فرمانده نیروی زمینی سپاه: با درک حقایق جاری در جهان تا پای جان در راه حق ایستاده‌ایم
سردار پاکپور در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز پاسدار تأکید کرد: با درک حقایق جاری در جهان، تا پای جان در راه دفاع از حق و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم.

ما متحدیم/ در یادواره ستارگان دوکوهه مطرح شد؛
سردار حسن‌زاده: شکست رژیم صهیونیستی و جبهه استکبار را در پادگان دوکوهه جشن می‌گیریم
فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: دشمنان ما بدانند که نسل‌های دهه ۳۰ تا دهه نودی‌ها در کنار هم کمر همت بسته‌اند تا به‌زودیِ زود شکست تمام‌عیار رژیم صهیونیستی و جبهه استکبار را در پادگان دوکوهه جشن بگیرند.

سرلشکر موسوی:
انقلاب اسلامی حرکت خود را در مسیر ساخت تمدن جدید اسلامی ادامه می‌دهد
فرمانده کل ارتش با اشاره به نمایش جلوه‌ای از عزم و اراده ملی در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: انقلاب اسلامی به حرکت خود ادامه می‌دهد تا به ساخت تمدن جدید اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور برسد.

سرلشکر موسوی در جمع خبرنگاران:
تقدیر مقامات ترکیه از «آجا»/ تمامی آموزش‌های ارتش متناسب با نیاز‌های صحنه نبرد تنظیم شده است
فرمانده کل ارتش گفت: مقامات کشور ترکیه از اقدامات انجام شده و خدمات ارائه شده توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق زلزله‌زده تقدیر و تشکر کردند.

ما متحدیم/ در یادواره «ستارگان دوکوهه» مطرح شد؛
سرلشکر سلامی: دشمن را تا دریای مدیترانه عقب رانده‌ایم/ جوانان ایرانی آماده جهاد هستند
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جوانان ما سلاح‌ در دست و گوش به فرمان ولی امر مسلمین هستند تا در هر نقطه‌ای که پیام جهاد برسد، آن سرزمین از حضور جوانان پاک و مردان آهنین مملو شود.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش عنوان کرد؛
رصد مداوم تهدیدات نوپدید و تبیین تاکتیک‌های مقابله با آن در «دافوس ارتش»
امیر سرتیپ ولی‌وند با اشاره به تحلیل جنگ‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اخیر گفت: رصد مداوم تحولات و تهدیدات نوپدید و تبیین تاکتیک‌های مقابله با آن از جمله اقدامات علمی دانشگاه دافوس است.

سرلشکر سلامی در دیدار فرمانده پایگاه هوایی وحدتی:
قدرت بازدارندگی و اتحاد ارتش و سپاه موجب هراس دشمن شده است
فرمانده کل سپاه گفت: قدرت بازدارندگی و اتحاد ارتش و سپاه موجب دلگرمی ملت، هراس دشمن و رضایت فرمانده معظم کل قوا شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح:
پیمودن مسیر شهدا موجب افزایش اقتدار دفاعی کشور شده است
سردار «شکارچی» با بیان اینکه توان دفاعی ایران در دنیا زبانزد است، گفت: پیمودن مسیر شهدا موجب افزایش اقتدار دفاعی کشور شده است.

ما متحدیم/ سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح:
فعالیت‌های جهادی میدان عملی راهیان نور است
سردار «شکارچی» اقدامات فعالان جهادگر را استمرار فرهنگ به جامانده از شهدا عنوان کرد.

دریادار ایرانی با وزیر مکتب سلطانی عمان دیدار کرد
فرمانده نیروی دریایی ارتش که به کشور عمان سفر کرده است، با وزیر مکتب سلطانی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار فدوی:
اولویت سپاه خدمت‌رسانی به مردم است
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اولویت سپاه خدمت‌رسانی به مردم است و سپاه در مسیر خدمت‌رسانی در بخش‌های مختلف شتابنده حرکت خواهد کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه:
الحاق موشک «پاوه» به یگان موشکی سپاه/ کاهش وزن موشک‌های دوربرد سپاه به یک‌چهارم/ سرعت هایپرسونیک ایرانی ۱۳ ماخ است
سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه سرعت موشک هایپرسونیک ایرانی حدوداً ۱۳ ماخ است، گفت: ما اکنون قادر هستیم تا فاصله دو هزار کیلومتری، ناو‌های هواپیمابر آمریکایی را هدف قرار دهیم.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع):
لزوم هوشیاری در برابر جنگ ترکیبی دشمن/ هیچ کشوری جرأت حمله به ایران را ندارد
سردار حسنی آهنگر گفت: انقلاب اسلامی به لحاظ پیشرفت‌های دفاعی امنیتی، کشورمان را به سطحی از بازدارندگی دفاعی رسانده است که امروز هیچ‌ کشوری جرأت و توان حمله به ایران را ندارد.

معاون اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
مطالبات سربازان مورد توجه ویژه قرار گرفته است
سردار «چمن» گفت: مطالبات سربازان در حوزه افزایش حقوق، بیمه، آموزش و برنامه‌های مهارت‌آموزی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه عنوان کرد؛
عزم نیروی زمینی سپاه برای آب‌رسانی به ۲۰ هزار روستای محروم
سردار سرتیپ «پورجمشیدیان» از عزم نیروی زمینی سپاه برای آب‌رسانی به ۲۰ هزار روستای محروم خبر داد.

سردار نقدی خبر داد؛
تصویب نظام‌نامه جامع سربازان/ تشکیل گردان‌های حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام در سپاه
معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تدوین و تصویب نظام‌نامه جامع سربازان در این نهاد، از تشکیل گردان‌های حضرت علی‌اکبر (ع) در سپاه برای رشد و تعالی سربازان خبر داد.

در اختتامیه جشنواره ملی جهادگران؛
سرلشکر سلامی: با حضور جهادی جوانان مؤمن از همه بحران‌ها عبور کردیم/ قادر به رهگیری ماهواره‌ها هستیم
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما از همه بحران‌ها و چالش‌هایی که گاهی عرض و طول جهانی داشتند، با حضور جهادی جوانان مؤمن خود عبور کردیم.

حجت‌الاسلام طائب: نفوذ به اندازه تاریخ انقلاب ما قدمت دارد
مشاور عالی فرمانده کل سپاه درباره نقش نفوذی‌ها در اغتشاشات اخیر، گفت: نفوذ به اندازه تاریخ انقلاب ما قدمت دارد؛ اما شدت و ضعفش فرق دارد. زمان ویژه آن مربوط به دوره جنگ هوشمند بود و شبکه‌سازی از زمان «اوباما» تقویت شد.

سرلشکر سلامی در پیام قدردانی از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص):
پاسداران انقلاب آماده نقش‌آفرینی‌های سرنوشت‌ساز برای کمک به دولت هستند
فرمانده کل سپاه در پیامی با قدردانی از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در اجرای پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه تأکید کرد: پاسداران انقلاب در مسیر ایران قوی آماده نقش‌آفرینی‌های جدید و سرنوشت‌ساز برای کمک به دولت هستند.

در بازدید فرمانده کل ارتش از بنیاد سینمایی فارابی مطرح شد؛
توسعه همکاری‌های ارتش و فارابی در ساخت آثار سینمایی/ اهتمام ارتش به حضور جدی‌تر در قاب سینما
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از بنیاد سینمایی فارابی با تأکید بر لزوم افزایش کمی و کیفی تولیدات آثار سینمایی مرتبط با ارتش، از توجه بش از پیش ارتش بر این مهم خبر داد.

استقرار بیمارستان سیار سپاه در بشاگرد
در ایام ولادت امام حسین علیه‌السلام و روز پاسدار بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه در بشاگرد مستقر شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
ارتش از پیشگامان عرصه آموزش معارف نهج‌البلاغه و مهدویت است
حجت‌الاسلام «محمدحسنی» ارتش جمهوری اسلامی را جزو پیشگامان عرصه آموزش معارف نهج‌البلاغه و مهدویت دانست و گفت: بخش بزرگی از مشکلات مسلمین، ناشی از کم‌توجهی به آموزه‌های نهج‌البلاغه است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
آمریکا مانع دستیابی کشور‌های غیرمتحدش به ابزار‌های تولید ثروت است
سردار قریشی گفت: طبق یکی از مواد سند راهبردی امنیت ملی آمریکا، ابزار‌های ثروت‌زا که با فناوری‌های پیشرفته حاصل می‌شود، باید در دستان آن‌ها و دوستان آن‌ها باشد و نباید در اختیار دیگر ملت‌ها و افراد قرار گیرد.

اجرای تمرین عملیاتی بخشی از سامانه‌های پدافند هوایی نیرو‌های مسلح
بر اساس اعلام قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) کشور، بخشی از سامانه‌های پدافند هوایی نیرو‌های مسلح برای احراز آمادگی جهت انجام رزمایش پیش‌ رو، تمرین عملیاتی انجام می‌دهند.

همزمان با روز جانباز انجام شد؛
دیدار مسئولان ستاد ارتش با جانبازان جنگ تحمیلی
همزمان با روز جانباز، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با جمعی از جانبازان جنگ تحمیلی دیدار کردند.

وزیر دفاع ایران در دیدار همتای عراقی:
ضرورت هماهنگی نظامی، اطلاعاتی و امنیتی ایران و عراق/ پیگیری حقوقی پرونده ترور شهید سلیمانی با قدرت ادامه دارد
امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به حضور گروه‌های تروریستی و هسته‌های پنهان و فعال در عراق گفت: ضرورت هماهنگی نظامی، اطلاعاتی و امنیتی دو کشور بیش از گذشته مضاعف شده است.

در مراسم تحویل‌دهی واحد‌های مسکونی به کارکنان نیرو‌های مسلح؛
سرلشکر باقری: نیرو‌های مسلح در صنعتی‌سازی ساختمان پیشگام هستند
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه حدود ۱۹۹ هزار واحد مسکونی برای کارکنان نیرو‌های مسلح در مراحل مختلف آغاز ساخت تا بهره‌برداری است، گفت: نیرو‌های مسلح در حوزه صنعتی‌سازی ساخت و ساز ساختمان پیشگام هستند.

با حضور سرلشکر باقری انجام شد؛
بهره‌برداری از ۱۳ هزار واحد مسکونی-سازمانی نیرو‌های مسلح
آیین افتتاح ۱۳ هزار واحد مسکونی -سازمانی نیرو‌های مسلح با حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد؛
لزوم بکارگیری همزمان فناوری‌های هوشمند و سنتی در حوزه فرماندهی و کنترل
امیر سرتیپ نصیرزاده با تأکید بر لزوم بکارگیری همزمان فناوری‌های هوشمند و سنتی در حوزه فرماندهی و کنترل گفت: در زمینه فرماندهی و مدیریت باید اشراف اطلاعاتی وجود داشته باشد.

فرمانده دافوس ارتش:
موضوع «فرماندهی و کنترل» محدود به حوزه نظامی نیست
امیر سرتیپ «ولی‌وند» با بیان اینکه موضوع فرماندهی و کنترل فقط محدود به حوزه نظامی و دفاعی نمی‌شود، گفت: آمادگی ما به لحاظ مدیریت و کنترل در مواجهه با بحران‌های مختلف باید همواره در بالاترین سطح باشد.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین خبر داد؛
تهیه ۲ هزار دستگاه شبیه‌ساز تیراندازی برای آموزش درس آمادگی دفاعی
سردار «انصاری» از تهیه ۲ هزار دستگاه شبیه‌ساز تیراندازی توسط سازمان بسیج مستضعفین برای استفاده دانش‌آموزان در درس آمادگی دفاعی خبر داد.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در جمع خبرنگاران:
بکارگیری ظرفیت مساجد و پایگاه‌های بسیج در بحران‌ها/ برای مواجهه با بحران باید در مدارس آموزش‌های لازم ارائه شود
امیر سرتیپ «نصیرزاده» گفت: با سازماندهی ظرفیت مساجد و پایگاه‌های بسیج و رزمایش‌های پیش‌بینی شده می‌توانیم تمرینات لازم و آگاهی‌بخش در مواجهه با بحران را به جامعه انتقال دهیم.

توسط سرلشکر موسوی انجام شد؛
اهدای نشان فداکاری به ۳ فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش
نشان فداکاری اعطایی فرماندهی معظم کل قوا توسط فرمانده کل ارتش به امیر سرتیپ «بقایی»، امیر سرتیپ «پردیس» و امیر سرتیپ «قوامی» اهدا شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
جانبازان مصداق روشن انسان‌های صبور هستند
حجت‌الاسلام محمدحسنی با اینکه جانبازان مصداق روشن انسان‌های صبور هستند، گفت: اطاعت از ولی امر مسلمین پیش‌شرط عاقبت‌بخیری است و ‏جانبازان عاقبت‌بخیر هستند؛ چون مطیع ولی امر خویش‌اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش:
حضور مقتدرانه «نداجا» در پهنه‌های آبی جهان برگرفته از دپیلماسی دفاعی است
امیر دریادار ایرانی گفت: همزمان با افزیش عمق ژئوپلتیکی نظام، نیروی دریایی ارتش در اقیانوس‌های جهان حرف برای گفتن دارد و حضور مقتدرانه در پهنه‌های آبی برگرفته از دیپلماسی دفاعی ما است.

در دیدار وزیر دفاع عراق؛
سرلشکر موسوی: امنیت عراق را امنیت خودمان می‌دانیم/ غربی‌ها به دنبال چپاول ثروت سایر کشورها هستند
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور‌های غربی با هدف ایجاد امنیت وارد کشور‌ها می‌شوند، ولی هدفی جز چپاول ثروت آن‌ها ندارند و کاری نیز برای ایجاد امنیت انجام نمی‌دهند. امنیت منطقه باید توسط خود کشور‌ها ایجاد شود.

در دیدار با وزیر دفاع عراق مطرح شد؛
سرلشکر باقری: ایران و عراق باید امنیت منطقه را تامین کنند/ همکاری‌های نظامی بین دو کشور خیلی جدی شکل نگرفته است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به توسعه روابط دو ملت، گفت: وضعیت منطقه ایجاب می‌کند ایران و عراق با همکاری یکدیگر امنیت منطقه را تامین کنند، زیرا دو کشور با تهدیدات مشترکی مواجه هستند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش:
جمهوری اسلامی یکی از ۷ کشور سازنده ناوشکن در جهان/ بازآماد ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها را با قدرت انجام دادیم
امیر دریادار سیاری گفت: در دنیا شاید هفت کشور محدود بتوانند ناوشکن بسازند و جمهوری اسلامی یکی از سازندگان ناوشکن در دنیا است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش:
نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس افتخارات زیادی آفرید
امیر سرتیپ خلبان واحدی گفت: نیروی هوایی ارتش قهرمان در دوران دفاع مقدس از جان گذشتگی کرده و افتخارات زیادی آفرید.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در جمع خبرنگاران:
همکاری‌های نظامی ایران و عراق توسعه می‌یابد
سرلشکر باقری گفت: سفر وزیر دفاع عراق به ایران فرصت خوبی بود تا در زمینه‌ توسعه همکاری‌های نظامی و دفاعی برای امنیت بهتر میان دو ملت تبادل نظر کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
کشورهای متعددی به دنبال خرید تسلیحات از ایران هستند
سردار فدوی با بیان اینکه تجارت در بین همه کشور‌ها برقرار است، گفت: کشورهای متعددی به دنبال خرید تسلیحات از جمهوری اسلامی ایران هستند.

دبیر هفدهمین جشنواره پاسداران اهل قلم مطرح کرد؛
ارسال بیش از ۱۰ هزار اثر به جشنواره‌های پاسداران اهل قلم
سردار «آسودی» از ارسال بیش از ۱۰ هزار اثر به جشنواره‌های پاسداران اهل قلم خبر داد و گفت: در هفدهمین دوره این جشنواره، ۴۳ عنوان از آثار ارسالی حائز رتبه و شایسته تقدیر شدند.

در یادواره شهدای رسانه محور مقاومت مطرح شد؛
سردار قاآنی: رسانه مهم‌ترین ابزار دشمن در جنگ ترکیبی/ دشمنان در مقابل «مقاومت» سر تعظیم فرود می‌آورند
فرمانده نیروی قدس سپاه «رسانه» را از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ابزار‌های دشمن در جنگ ترکیبی دانست و گفت: رسانه مقاومت علی‌رغم تمام محدودیت‌ها، هر روز ظرفیت خود را افزایش داده و توانسته است زیبایی جبهه مقاومت را نشان بدهد.

سرلشکر سلامی در دیدار وزیر دفاع عراق تأکید کرد؛
توسعه همکاری‌های دفاعی امنیتی ایران و عراق/ آمادگی سپاه برای آموزش نیرو‌های مسلح عراق
در دیدار فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزیر دفاع عراق بر توسعه همکاری‌های دفاعی، نظامی و امنیتی دو کشور و تبادل تجارب و دستاورد‌ها برای ادامه مبارزه با تروریسم و تهدیدات قدرت‌های فرامنطقه‌ای تأکید شد.

در آیین جشنواره پاسداران‌ اهل قلم مطرح شد؛
نماینده ولی فقیه در سپاه: اغتشاشات نتیجه بی‌توجهی به سخنان رهبری بود
حجت‌الاسلام «حاجی‌صادقی» با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه جوانان کشور، گفت: اغتشاشات نتیجه بی‌توجهی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا مطرح کرد؛
تدابیر هوشمندانه امام خامنه‌ای در قبال جنگ‌افروزی‌های دشمنان
حجت‌الاسلام سعیدی گفت: جنگ‌های متعددی که طی دهه‌های اخیر در منطقه رخ داد، می‌توانست موجب مشکلات عدیده‌ای برای کشورمان شود، اما تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی از بروز این مشکلات در کشور ما جلوگیری کرد.

در آیین جشنواره پاسداران‌ اهل قلم مطرح شد؛
سرلشکر صفوی: ابلاغ تدریس دو واحد درسی مکتب شهید سلیمانی توسط وزارت علوم/ آمریکا در جنگ نظامی توان غلبه بر ایران را ندارد
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها حتی اگر با بکارگیری تمامی امکانات خود با ما وراد جنگ شوند، نمی‌توانند بر ما پیروز شوند؛ چون به لحاظ نظامی قوی شده‌ایم.

در جمع فرماندهان ارتش و سپاه مطرح شد؛
سرلشکر رشید: ارتش و سپاه آرایش تهاجمی دارند/ هر کشوری با رژیم صهیونیستی علیه ایران همکاری کند، هزینه اقدامات خود را خواهد پرداخت
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) با هشدار به آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه هرگونه حمایت از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ایران، موجب به خطر انداختن جان سربازان آمریکایی در منطقه است، گفت: ارتش و سپاه آرایش دفاعی و تهاجمی دارند تا هر تهدیدی را سرکوب کنند.

ما متحدیم/ در همایش کاروان‌های راهیان نور مطرح شد؛
سرلشکر سلامی: هدف دشمن ناامید‌کردن ‌مردم از آینده انقلاب و وارونه‌ساز‌ی تاریخ است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هدف دشمن، پشیمان کردن مردم از انقلاب اسلامی، خسته‌کردن و ناامید‌کردن ‌از آینده انقلاب و و وارونه‌ساز‌ی تاریخ است.

فرمانده نداجا عنوان کرد؛
ارتقای آمادگی رزمی نیروی دریایی ارتش
امیر دریادار «ایرانی» با اشاره به خودکفایی نیروی دریایی ارتش در ابعاد مختلف گفت که این خودکفایی موجب ارتقای آمادگی رزمی و کوتاه شدن دست بیگانگان برای تجاوز به مرز‌های کشور شده است.

دریادار سیاری عنوان کرد؛
بکارگیری تاکتیک‌های نوین در رزمایش‌های ارتش
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: با تکیه بر نیروی انسانی و استعداد‌های خود در رزمایش‌ها از تاکتیک‌های خلاقانه‌ای استفاده می‌کنیم که در گذشته سابقه نداشته است.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در همایش بین‌المللی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای:
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بکارگیری تدابیر امام خامنه‌ای منشأ تحول شده است
سردار فرحی با بیان اینکه ۹۳ درصد از تجهیزات کشور ایرانی است، گفت: امروز ادعا می کنیم پاسخگوی تمام نیازهای کشور هستیم و این روند رو به افزایش است.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای:
اندیشه‌های دفاعی رهبر معظم انقلاب اسلامی پیروزی را تضمین کرده است
حجت‌الاسلام شیرازی با اشاره به بایدها و نبایدها در اندیشه دفاعی رهبر معظم انقلاب گفت: نظام دفاعی رهبر معظم انقلاب منطبق با اسلام ناب محمدی است و این منظومه فکری توانسته است فرهنگ جهاد، مبارزه با استکبار و مبارزه با کفر را نهادینه کند.

رئیس هیئت نظامی پنج گانه ستاد کل نیرو‌های مسلح خبر داد؛
حضور ۴۲ ورزشکار در قالب ۷ تیم در مسابقات پنجگانه نظامی در نیروی زمینی سپاه/ اعزام نفرات برتر به مسابقات جهانی سوئد
سردار سرخیلی گفت: ۴۲ ورزشکار در قالب ۷ تیم در این مسابقات حضور دارند که نفرات برتر این مسابقات در قالب یک گروه ۱۵ تیمی در اردوی آماده سازی تیم ملی حضور خواهند یافت.

دریادار ایرانی:
نمایش قابل تقدیر ناوشکن دنا در اقیانوس آرام/ عبور از کانال سوئز نشان‌دهنده اقتدار نیروی دریایی ارتش است
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نمایش قابل تقدیر ناوشکن دنا در اقیانوس آرام گفت: عبور از کانال سوئز نشان‌دهنده اقتدا نیروی دریایی ارتش در آب‌های دوردست جهان است.

بخش پایانی/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
استفاده از هوش مصنوعی در پروژه‌های دفاعی/ اجرای کل پروژه‌های ICT دو کشور عربی
مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: در همه پروژه‌ها حتی پروژه‌های دفاعی می‌توان از فناوری هوش مصنوعی استفاده کرد.

در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ صورت گرفت؛
انهدام اهداف متخاصم توسط سامانه‌های بومی «۱۵ خرداد» و «سوم خرداد»
در رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱، اهداف ارتفاع متوسط مهاجم با شلیک سامانه‌های بومی ۱۵ خرداد نیروی پدافند هوایی ارتش و سوم خرداد نیروی هوافضای سپاه سرنگون شدند.

در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ انجام شد؛
انهدام موشک‌های کروز و پهپاد‌های مهاجم توسط سامانه‌های «دزفول» و «مجید»
سامانه‌های پدافندی بومی «دزفول» و «مجید» با موفقیت اهداف واگذار شده توسط شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور را منهدم کردند.

دریادار سیاری عنوان کرد؛
بهره‌گیری تمامی سازمان‌های دولتی از خدمات معاونت اطلاعات ارتش
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: امروز پایایی و روایی اطلاعات جمع‌آوری شده توسط معاونت اطلاعات ارتش به قدری قابل اطمینان است که همه سازمان‌های دولتی از آن بهره می‌برند.

در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ صورت گرفت؛
اجرای عملیات آفندی و پدافندی جنگ الکترونیک و سایبری
در اولین روز از رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱، عملیات آفندی و پدافندی جنگ الکترونیک و سایبری بر روی سامانه‌های پدافند هوایی با موفقیت تمرین شد.

ارتقاء درجه فرمانده سپاه سیدالشهداء (ع)‌ به درجه سرتیپی
سردار «ذوالقدر» با تأیید فرمانده معظم کل قوا به درجه سرتیپی ارتقا یافت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش:
حفظ تمامیت ارضی با وحدت ملی محقق می‌شود
امیر سرتیپ واحدی گفت: امنیت ملی ایران در گرو حفظ تمامیت ارضی آن است و این موضوع با وحدت ملی محقق می‌شود.

در جریان رزمایش مدافعان آسمان ولایت صورت گرفت؛
نمایش تونل‌های زیرزمینی سامانه‌های پدافند هوایی برای اولین بار
با انتشار تصویر خروج سامانه پدافندی سوم خرداد در جریان رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱، تونل‌های زیرزمینی سامانه‌های موشکی پدافند هوایی رونمایی شد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش:
رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱، میدان رزم واقعی است
امیر هادیان گفت: رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ یک میدان رزم واقعی برای نیروی هوایی است تا بتواند به اهداف مورد نظر دست پیدا کند.

شلیک سامانه پدافندی ۱۵ خرداد در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱+ فیلم
سامانه پدافند موشکی ۱۵ خرداد نیروی پدافند هوایی ارتش توانست در جریان برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ با موفقیت اهداف خود را منهدم کند.

فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه:
پدافند هوایی به صورت ۲۴ ساعته مشغول حراست از آسمان کشور است
سردار شبان بابیان اینکه لحظه به لحظه از آسمان کشور حراست می‌شود، تاکید کرد: پدافند هوایی به صورت ۲۴ ساعته و لحظه به لحظه مشغول حراست از آسمان کشور است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:
نخبگان جامعه الگوی حکمرانی دینی را ارائه کنند
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی بر لزوم ارائه الگوی حکمرانی دینی توسط نخبگان جامعه تأکید کرد و گفت: باید به مباحث مبنایی توجه کرد و باید بسیجی‌ها و نخبگان جامعه الگوی حکمرانی دینی را ارائه کنند.

امیر دریادار سیاری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
حضور در عرصه دریاها نشانه اقتدار ملی است
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به اهتمام نیروی دریایی ارتش در تأمین منافع کشور گفت: حضور در عرصه دریاها نشانه اقتدار ملی است.

فرمانده رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱:
تعرض به آسمان ایران با پاسخی دندان‌شکن مواجه خواهد شد
امیر سرتیپ رحیم‌زاده با اعلام پایان رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ گفت: تأمین امنیت کشور خط قرمز ما است و تعرض به آسمان ایران با پاسخی دندان‌شکن مواجه خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد؛
برگزاری رزمایش مرکب دریایی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند
دریادار «ایرانی» از برنامه نیروی دریایی ارتش برای برگزاری رزمایش مرکب دریایی با حضور کشور‌های حاشیه اقیانوس هند خبر داد.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح:
برپایی تمدن نوین اسلامی در گرو پیشرفت علمی است
سردار «مهدی‌نژاد» گفت: بسیج باید در حوزه مردمی‌سازی پیشرفت علمی کشور حرکت کند تا بتوانیم در جهت برپایی تمدن نوین اسلامی قدم برداریم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
نیروی پدافند هوایی قدرت مطلق پدافندی منطقه است
امیر سرتیپ «صباحی‌فرد» با اشاره به رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱، گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش قدرت مطلق پدافند هوایی در منطقه است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
هراس دشمن از پیشرفت‌های ایران/ دشمن توان مقابله با امواج انقلاب اسلامی را ندارد
سردار «قریشی» با بیان اینکه دشمن توان مقابله با امواج انقلاب اسلامی ندارد، گفت: امروز ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف از برتری قابل توجهی نسبت به دیگر کشور‌ها، برخوردار است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در جمع خبرنگاران:
نیروهای مسلح با هوشیاری تحرکات دشمن را رصد می‌کنند
امیر سرتیپ «آشتیانی» در واکنش به برگزاری رزمایش مشترک دریایی آمریکا در منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه هوشیار است و با رصد و مراقبت، دشمن را زیر نظر دارد.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص):
دشمن به دنبال از بین بردن خصوصیات انقلابی مردم ایران است
سرلشکر «ایزدی» گفت: بر اساس نظریه غربی‌ها، کلید اساسی برای تغییر در سیاست‌های ایران از بین بردن خصوصیات انقلابی مردم ایران است و این همان مسیری است که اکنون دشمن در برابر ایران دنبال می‌کند.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش:
تهدیدات رژیم صهیونیستی از سر استیصال است/ ایران جزو ۵ قدرت برتر پهپادی در دنیاست
امیر سرتیپ حاتمی گفت: ایران اسلامی جزو پنج قدرت برتر پهپادی در دنیاست و در حوزه الکترونیک و اپتیک نیز به پیشرفت‌های تعیین‌کننده‌ای رسیده‌ایم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
ارتش جمهوری اسلامی یک «ارتش مهدوی» است
حجت‌الاسلام «محمدحسنی» گفت: جهت‌گیری ارتش جمهوری اسلامی ایران آشنایی دقیق و عمیق کارکنان و خانواده‌ها با فرهنگ مهدویت و عمل به آن است.

معاون اجرایی ارتش:
جشنواره گوهر فاطمی لبیک به فرمان جهاد تبیین است
امیر سرتیپ «محمودی» گفت: هدف از برگزاری جشنواره گوهر فاطمی، لبیک به فرمان جهاد تبیین در مقابل تهاجم فرهنگی همه‌جانبه است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش:
«نهاجا» بازوی قدرتمند نیرو‌های مسلح است
امیر سرتیپ خلبان واحدی گفت: نیروی هوایی ارتش به‌عنوان بازوی قدرتمند نیرو‌های مسلح وظیفه حفظ اقتدار و پیشروی در عرصه علم و فناوری و همچنین ارتقاء توانمندی‌های ایران اسلامی را عهده‌دار است.

جانشین فرمانده کل سپاه:
آمریکایی‌ها در برابر ما مستأصل شدند/ دشمن از راه فشار اقتصادی وارد شده است
سردار فدوی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در تمام درگیری‌هایی که طی این ۴۴ سال با ما داشتند شکست خوردند، گفت: انجام حداقل تکلیف‌ها موجب شده ما مقتدر شویم و آن‌ها دائم در برابر ما مستاصل شوند.

امیر «فولادی»: به دنبال تبدیل پنج‌گانه نظامی به یک ورزش همگانی هستیم
رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به عزم برای تبدیل رشته پنج‌گانه نظامی به یک ورزش همگانی گفت: موفقیت یک رزمنده در پنج‌گانه نظامی باعث موفقیت در میدان رزم می‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
هنر فاخر و موسیقی حماسی، یکی از مهم‌ترین عوامل ارتقاء توان رزمی در ارتش است
حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: هنر فاخر و موسیقی حماسی، یکی از مهم‌ترین عوامل ارتقاء توان رزمی در ارتش است، به همین دلیل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز همواره تمام کوشش خود را پای کار آورده تا با کشف و پرورش استعداد‌های هنری، به این مهم با نگاه ویژه‌ای بنگرد.

رئیس هیئت نظامی پنج گانه ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد؛
سپاه پاسداران قهرمان مسابقات پنج‌گانه نظامی نیروهای مسلح شد
سردار سرخیلی گفت: تیم نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانست در مسابقات پنج‌گانه نظامی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به مقام اول دست پیدا کند.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
معاون عملیات سپاه: ایران پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را در اختیار دارد
سردار نیلفروشان گفت: کشورمان پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و ابزار‌های دفاعی را در اختیار دارد و در زمینه پدافند هوایی نیز در بالاترین جایگاه‌های دنیا قرار داریم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش:
کاهش حوادث با نظارت دقیق بر محیط کار/ نیروی انسانی با اهمیت‌ترین و با ارزش‌ترین سرمایه هر سازمانی است
امیر سیاری گفت: نظارت دقیق و برنامه محور و مدیریت درست محیط کار و آموزش صحیح کارکنان از راهکارهای کاهش حوادث و ارتقای فرهنگ ایمنی در یک سازمان است.

در ستاد فرماندهی سپاه تهران بزرگ؛
نشست مشترک فرماندهان عالی رتبه سپاه، بسیج و فراجا تهران بزرگ برگزار شد
نشست مشترک فرماندهان عالی‌رتبه سپاه، بسیج و فراجا تهران بزرگ با حضور فرمانده سپاه حضرت رسول (ص) تهران بزرگ در ستاد فرماندهی سپاه تهران بزرگ برگزار شد.

رئیس بازرسی و ایمنی ستاد کل نیرو‌های مسلح
ارتقای کیفیت آموزش‌ها موجب کاهش حوادث می‌شود/ عمل به فرهنگ ایمنی، ارتقای عملکرد سازمان را به همراه دارد
امیر سرتیپ شیخ حسنی با تاکید بر اینکه با ارتقای کیفیت آموزش‍ها می‍توان موجب کاهش حوادث شد، گفت: در هر ماموریتی باید فرهنگ ایمنی را در دستور کار قرار داده، زیرا عمل به فرهنگ ایمنی نه تنها موجب کاهش حوادث می‍شود بلکه ارتقای عملکرد سازمان را همراه خود خواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه:
پاسخ قاطع ایران به تهدید از هر جغرافیایی/ سرعت شناور‌های ایرانی سه برابر شناور‌های آمریکایی در منطقه است
سردار تنگسیری با اشاره به اینکه راهبرد ایران همیشه دفاعی بوده است، گفت: پاسخ ما به هر جغرافیایی که بخواهد برای منافع جمهوری اسلامی مزاحمت ایجاد کند، پاسخ قاطعی خواهد بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ:
ملت ایران در فتنه اخیر مقتدرانه عمل کرد
حجت‌الاسلام علیزاده دفع فتنه اخیر را ناشی از اقتدار ملت ایران دانست و بر تحکیم بصیرت و دشمن‌شناسی آحاد ملت و مسئولان تاکید کرد.

سرلشکر موسوی:
قدرت پهپادی «نهاجا» موجب ارتقای توان رزم نیرو‌های مسلح شده است
فرمانده کل ارتش با اشاره به جایگاه پهپادی نیروی هوایی ارتش گفت: بخش قدرتمند پهپادی در نیروی هوایی ارتش موجب ارتقای توان رزم کشور شده است و این را مدیون عزیزان در بخش‌های سازندگی، قطعه‌سازی و عزیزان فنی در این مجموعه هستیم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ:
دشمنان هیچ امیدی برای غلبه بر انقلاب اسلامی ندارند
سردار سرتیپ «حسن‌زاده» گفت: وضعیت ما امروزه اینگونه است که دشمنان ما به هیچ عنوان هیچ امیدی به ظرفیت و توانمندی خود برای پیروزی در مقابله با انقلاب اسلامی ندارند؛ تنها امید آن‌ها این است که از خطای ما بتوانند به یک موفقیت دست پیدا کنند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع):
افزایش تعامل سپاه و فراجا، امنیت بیشتر را به همراه دارد
سردار سرتیپ «نجات» گفت: هرچه به‌سمت امنیت محله‌محور برویم، امنیت به عمق می‌رود. امنیت محله‌محور یعنی در محله امنیت ایجاد شود. هرچه فراجا و سپاه بتوانند به صورت مشترک کار کنند و اطلاعات رد و بدل کنند و عملیات مشترک انجام دهند، امنیت بیشتری برقرار می‌شود.

در رشته‌های تخصصی دکتری؛
دانشگاه عالی دفاع ملی دانشجو می‌پذیرد
دانشگاه عالی دفاع ملی در رشته‌های تخصصی دکتری دانشجو می‌پذیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
دشمنان از قدرت ایران هراسان هستند
سردار سلیمانی با اشاره به هراس دشمنان از قدرت ایران، گفت: ملت ایران بر اساس الگوی دفاع مردمی توانست تاریخ‌ساز شود.

سردار فدوی: به‌زودی جشنواره فیلم مقاومت را در فلسطین برگزار می‌کنیم
جانشین فرمانده کل سپاه در افتتاحیه هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت گفت: باید به‌زودی جشنواره فیلم مقاومت را در فلسطین برگزار کنیم؛ چرا که رژیم صهیونیستی ۸۰ سالگی خود را نخواهد دید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش: یگان‌هایی با توان دفاعی و قدرت تهاجمی بالا ایجاد کرده‌ایم
امیر سرتیپ «حیدری» گفت: یگان‌هایی با توان دفاعی، قدرت تهاجمی بالا و تسلیحات به‌روز ایجاد کرده‌ایم که موجب بالا بردن قدرت بازدارندگی دفاعی کشور شده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
«نزاجا» آمادگی پاسخگویی به هرگونه تهدیدی را دارد
امیر سرتیپ حیدری گفت: امروز نیروی زمینی ارتش در مرتبه‌ای از آمادگی قرار دارد که می‌تواند پاسخگوی هر نوع تهدید عملیاتی باشد.

مدیرعامل بنیاد تعاون ارتش خبر داد؛
۶۹ هزار واحد مسکونی در ارتش درحال ساخت است
امیر سرتیپ‌ دوم «آقایی» با بیان اینکه برای مسکن کارکنان ارتش آینده خوبی را پیش‌بینی می‌کنیم، گفت: حدود ۶۹ هزار واحد مسکونی در ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال احداث است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش:
لزوم ارتقای سواد رسانه‌ای/ فضای مجازی یکی از ابزار‌های تهاجم فرهنگی است
امیر سرتیپ «واحدی» گفت: فضای مجازی یکی از ابزار‌های تهاجم فرهنگی و کمین‌گاه حمله به عقاید و باور‌های دینی است که باید با بصیرت و سواد رسانه‌ای در این فضا ورود کرد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
همراهی مردم با مسئولان موجب ناکامی دشمن در جنگ اقتصادی خواهد شد
امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه امروز دشمن اقتصاد و معیشت مردم را مورد هجمه قرار داده است، گفت: با حمایت مردم و جدیت مسئولان از این مرحله هم با موفقیت گذر می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
استخدام نخبگان در «نزاجا»/ نیروهای نخبه در ارتقای توان دفاعی نقش مؤثری دارند
امیر سرتیپ حیدری گفت: نیروی زمینی ارتش سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی در حوزه جذب و به‌کارگیری نخبگان در عرصه‌های دفاعی انجام داده است.

معاون وزیر دفاع: دانش ساخت تجهیزات دفاعی را در اختیار عراق قرار می‌دهیم
سردار قلندری گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا دانش و علم ایرانی را که امروز سرآمد و و زبانزد در عرصه دفاع و امنیت محسوب می‌شود به حضور برادران عراقی خود تقدیم کند.

بخش اول/ در گفت‎‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
فعالیت بیش از ۲۰۰ آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در کشور‌های جهان/ شناسایی حدود ۱۲۰۰ عامل بیولوژیک در جهان
دکتر «ترابی خراجی» گفت: دولت آمریکا علاوه بر ده‌ها آزمایشگاه بیولوژیک پیشرفته در خاک این کشور از جمله مرکز «فورت دتریک» در ایالت «مریلند»، بیش از ۲۰۰ آزمایشگاه بیولوژیکی نیز در کشور‌های جهان دارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:
ترویج فرهنگ مهدویت از مهم‌ترین راه‌های مقابله با توطئه‌های دشمنان است
حجت‌الاسلام سعیدی گفت: استکبار جهانی از دیرباز به دنبال خدشه‌دار کردن فرهنگ مهدویت در اذهان آحاد جامعه است و سرمایه‌گذاری عظیمی در این راستا انجام داده است؛ بنابراین ترویج این فرهنگ از مهم‌ترین راه‌های مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

در اختتامیه جشنواره رسانه ابوذر مطرح شد؛
سخنگوی سپاه: جنگ ترکیبی امروز مانند دوران دفاع مقدس نابرابر است
سردار شریف گفت: جنگ رسانه‌ای امروز همانند دوران دفاع مقدس نابرابر است. امروز هم رسانه‌های ما با امپراتوری رسانه‌ای دشمن قابل مقایسه نیستند.

در نشست خبری مطرح شد؛
امیر سرتیپ آشتیانی: الحاق تجهیزات دفاعی جدید به نیروهای مسلح/ بسیاری از کشورها خواهان پهپادهای ایرانی هستند
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: پهپاد‌های ما جزو پهپاد‌هایی است که نمونه‌های آن بعضاً وجود ندارد و این را کشور‌ها پذیرفته‌اند که قدرت پهپادی ما آزمایش‌های خود را پس داده است.

سرلشکر باقری با کارکنان وظیفه نخبه دیدار کرد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در مرکز آموزشی ۰۱ شهدای سرباز نیروی زمینی ارتش با سربازان نخبه کشوری دیدار کرد.

در نشست خبری وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صورت گرفت؛
تقدیر از دبیر گروه دفاعی‌ امنیتی خبرگزاری دفاع مقدس به‌عنوان دبیر برتر حوزه دفاعی
دبیر گروه دفاعی امنیتی خبرگزاری دفاع مقدس به‌عنوان دبیر برتر حوزه دفاعی امنیتی در سطح خبرگزاری‌های کشور انتخاب شد.

تهیه و توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که این قرارگاه ۱۰۰ هزار بسته معیشتی ویژه افراد نیازمند سراسر کشور را تهیه کرده که از طریق سپاه‌های استانی توزیع می‌شود.

رئیس مرکز نخبگان و استعداد‌های برتر ستاد کل نیرو‌های مسلح:
دفاع مقدس موجب اقتدارآفرینی برای کشور شد/ قدرت نظامی کشور مرهون نخبگان جوان است
امیر سرتیپ دوم «کمالی» گفت: استکبار جهانی با حمایت از صدام به دنبال شکست انقلاب اسلامی بود، اما جوانان ما در دفاع مقدس اقتدارآفرینی کردند.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح:
حفظ و گسترش محیط زیست به اراده همگانی نیاز دارد
سردار عبداللهی گفت: حفظ و بهبود شرایط محیط زیست به یک اراده همگانی نیاز دارد و کار یک دستگاه و یک سازمان نیست.

در دیدار با سربازان نخبه بیستمین دوره رزم مقدماتی نخبگان وظیفه کشوری مطرح شد؛
سرلشکر باقری: برای جذب نخبگان تلاش می‌کنیم/ پژوهش‌ها معطوف به حل مشکلات کشور باشد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح در تلاش هستند که از روش‌های مختلف، امتیازهای متمایزی را برای نخبگان فراهم کنند و در تلاش هستیم که نخبگان را جذب کنیم و آن‌ها در زندگی مشکلات معیشتی نداشته باشند.

سرلشکر باقری خبر داد؛
تولید موشک بالستیک با قابلیت انهدام اهداف متحرک
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: ایران به تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت انهدام یگان‌های شناور دریایی متحرک رسیده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
بیش از ۱۰۰ نخبه در مسیر جذب در نیروی زمینی ارتش هستند
امیر حیدری با بیان اینکه برخی از نخبگان علاقه‌مند به استخدام در نیروی زمینی ارتش هستند، گفت که تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از نخبگان در مسیر جذب در این نیرو قرار گرفته‌اند.

رونمایی از نخستین شبیه‌ساز بومی پرواز جنگنده F-۱۴
نخستین سامانه بومی شبیه‌ساز پرواز هواپیمای اف ۱۴، با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، در پایگاه هشتم شکاری اصفهان رونمایی شد.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛
جانشین فرمانده «نداجا»: توان ساخت هرگونه تجهیزات دفاعی را داریم
امیر دریادار «کاویانی» با اشاره به همکاری نیروی دریایی ارتش با شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: هر وسیله‌ای را که در زمینه ارتقاء توان دفاعی نیاز داشته باشیم، حتماً خواهیم ساخت.

در آیین درختکاری در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام‌ حسین (ع)؛
جانشین فرمانده کل سپاه: می‌توانیم در ۳ ساعت ۱۱ میلیون اصله نهال بکاریم/ باید سردمدار نجات دنیا از آلودگی‌های محیط زیست باشیم
سردار فدوی با بیان اینکه می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در مدت سه ساعت بیش از ۱۱ میلیون اصله نهال کاشت، گفت: باید سردمدار نجات دنیا از آلودگی‌ها و ضرر و زیان ناشی از تخریب محیط زیست باشیم.

درپی دستور سرلشکر سلامی صورت می‌گیرد؛
مشارکت بسیج در جهاد ملی کاشت یک میلیارد نهال
مطابق دستور فرمانده کل سپاه به سازمان بسیج مستضعفین قرار است که این سازمان با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات خود در طرح جهاد ملی کاشت یک میلیارد نهال مشارکت داشته باشد.

با حضور سرلشکر موسوی برگزار شد؛
آیین اختتامیه هشتمین دوره رزم مقدماتی مشترک جامعه‌پذیری دانش‌پژوهان آموزشگاه‌های درجه‌داری ارتش
مراسم اختتامیه هشتمین دوره رزم مقدماتی مشترک جامعه‌پذیری دانش‌پژوهان آموزشگاه‌های درجه‌داری آجا با حضور فرمانده کل ارتش برگزار شد.

در پیامی به وزیر اطلاعات؛
سرلشکر باقری: مجاهدت‌های نیرو‌های وزارت اطلاعات موجب شکست توطئه‌های دشمن شده است
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی تأکید کرد: به برکت مجاهدت‌های خاموش نیرو‌های انقلابی وزارت اطلاعات، توطئه‌های زنجیره‌ای و پیچیده سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن، ناکارآمد شده و نتیجه‌ای جز شکست و استیصال برای آنان نداشته است.

سرلشکر موسوی:
امنیت کامل در مرز‌های کشور حاکم است
فرمانده کل ارتش گفت: با تمهیدات اطلاعاتی، عملیاتی و با حضور هوشمندانه نیرو‌های مسلح در مرز‌های کشور، امنیت کامل در تمامی مرز‌ها حاکم است.

انتصاب معاون هماهنگ‌کننده جدید نیروی پدافند هوایی
در مراسمی با حضور فرماندهان و معاونین نیروی پدافند هوایی ارتش، معاون هماهنگ‌کننده جدید این نیرو منصوب شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش عنوان کرد؛
عملکرد چشم‌گیر نیروی پدافند هوایی در حوزه‌های پهپاد و «جنگال»
امیر سرتیپ «صباحی‌فرد» گفت: در سال جاری نیروی پدافند هوایی در بخش‌های فاوا، جنگال، پهپاد و سامانه‌های مختلف پدافندی، بسیار خوب درخشید.

فرمانده نیروی هوایی ارتش:
جهاد تبیین وظیفه‌ای همگانی است
امیر سرتیپ «واحدی» گفت: امروز با توجه به تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن، جهاد تبیین یک وظیفه همگانی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد؛
لزوم «دفاع ترکیبی» در برابر جنگ ترکیبی دشمن
حجت‌الاسلام «محمدحسنی» گفت: ما درگیر یک جنگ ترکیبی هستیم و در این جنگ، وظیفه ما دفاع ترکیبی جانانه است؛ بیگانگان تمام امید خود را به این جنگ ترکیبی بسته‌اند و این دفاع برای ما حیثیتی است.

سرلشکر سلامی:
سپاه آماده همکاری برای تسریع در تعقیب ماجرای مسموم‌سازی کودکان است
فرمانده کل سپاه در پیامی با تبریک روز سربازان گمنام امام زمان (عج)، گفت: سپاه آماده هرگونه همکاری برای تسریع در تعقیب ماجرای مسموم‌سازی کودکان و برخورد جدی با عوامل ایجاد ناامنی روانی نزد خانواده‌های ایرانی است.

سرلشکر موسوی:
اقدامات جامعه اطلاعاتی باعث خنثی‌سازی توطئه‌های شوم دشمنان شده است
فرمانده کل ارتش در پیامی به مناسبت روز سربازان گمنام امام زمان گفت: بدون شک اقدامات ارزشمند جامعه اطلاعاتی کشورمان در حفظ و حراست از داشته‌ها و سرمایه‌های امنیتی و حفاظتی، جایگاه والایی در ایجاد و استمرار آرامش و امنیت پایدار این مرز پرگهر و خنثی‌سازی توطئه‌های شوم دشمنان داشته است.

نمایش خمپاره‌های دست‌ساز منافقین برای اولین‌بار در نمایشگاه «روایت میدان»+ تصاویر
نمایشگاه تبیینی «روایت میدان» با محوریت روایت پشت پرده اغتشاشات اخیر و اقدامات صورت گرفته توسط وزارت اطلاعات در مقابله با توطئه‌های دشمنان و سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه آغاز به کار کرد.

عملکرد سربازان گمنام امام زمان (عج) در مواجهه با دستگاه‌های اطلاعاتی دشمنان
سازمان‌های اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه در کنار دستگاه‌های اطلاعاتی غربی سال‌هاست که برای ضربه زدن به ایران و انقلاب اسلامی با همدیگر همکاری تنگاتنگی دارند.

رئیس سازمان عقیدتی ارتش:
اقتدار امنیتی ایران مرهون مجاهدت سربازان گمنام امام زمان (عج) است
حجت‌الاسلام محمدحسنی در پیامی به مناسبت نیمه شعبان و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) عنوان کرد: اقتدار اطلاعاتی و امنیتی ایران مرهون مجاهدت سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش عنوان کرد؛
ارتقای مدت زمان پروازی جنگنده‌های ارتش
امیر واحدی گفت: یکی از دستاورد‌های نیروی هوایی در سال جاری ارتقای مدت زمان پروازی به واسطه سوخت گیری‌های متوالی در آسمان کشور بویژه بر فراز خلیج فارس است.

بیانیه وزارت اطلاعات درباره مسمومیت دانش‌آموزان تعدادی از مدارس
وزارت اطلاعات در خصوص مسمومیت برخی دانش آموزان تعدادی از مدارس کشور، بیانیه‌ای صادر کرد.

در حاشیه دیدار با سربازان نخبه مطرح شد؛
سرلشکر باقری: در حال بررسی کاهش مدت خدمت سربازی هستیم
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به دوران خدمت وظیفه گفت: در حال بررسی هستیم تا در صورت امکان بتوانیم در سال آینده قدری از طول خدمت سربازی را کاهش دهیم.

در آیین اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت مطرح شد؛
سرلشکر سلامی: ساخت فیلم‌های دفاع مقدس سخت‌تر از عملیات نظامی است/ جشنواره‌ مقاومت باید به تبیین منطق مقاومت بپردازد
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه گاه ساخت فیلم‌های حوزه مقاومت و دفاع مقدس سخت‌تر از انجام یک عملیات نظامی است، گفت: جشنواره‌ فیلم مقاومت باید به تبیین منطق مقاومت بپردازد.

بخش پایانی/ در گفت‎‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
جاسوسی ژنتیکی از ژنوم ایرانیان با روش‌های گوناگون/ حفاظت از کشور در برابر حملات بیولوژیک با تقویت مباحث پدافند غیرعامل
دکتر «ترابی خراجی» گفت: امروزه شاهدیم که متأسفانه جاسوسی ژنتیکی از ژنوم ایرانیان با روش‌های گوناگون اتفاق می‌افتد و شواهدی مبنی بر جمع‌آوری نمونه‌های بیولوژیک از افراد مختلف وجود دارد.

با حضور فرمانده کل سپاه انجام شد؛
الحاق ناو اقیانوس‌پیما و ۹۵ شناور موشک‌انداز به ناوگان نیروی دریایی سپاه
مراسم الحاق ناو اقیانوس‌پیمای شهید مهدوی و ۹۵ شناور موشک‌انداز به ناوگان نیروی‌دریایی سپاه برگزار شد.

سرلشکر سلامی:
دشمن هرچه تلاش می‌کند از مسیر خود دور می‌شود/ واکنش مردم در مقابل دشمن تمام‌کننده است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن با تمام قدرت به صحنه آمده است اما، هرچه عمل می‌کند، کمتر نتیجه می‌گیرد و از اهداف خود دور‌تر می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خبر داد؛
تبدیل شناور‌های راکت‌انداز به موشک‌های نقطه‌زن/ ناو شهید مهدوی آماده عملیات‌های اقیانوسی است
دریادار تنگسیری از ارتقای سطح توان رزم نیروی دریایی سپاه با تبدیل شناور‌های راکت‌انداز به موشک‌انداز‌های نقطه‌زن خبر داد.

یادداشت/
مسمومیت دانش‌آموزان؛ بهانه‌ای برای بروز مجدد اغتشاشات
پروپاگاندای دستگاه عظیم رسانه‌ای دشمنان آتش تهیه بسیاری را آغاز کرده تا بلکه بار دیگر شهر‌های کشورمان را به بهانه مسمومیت دانش‌آموزان با چالشی بزرگ و اغتشاشاتی مجدد روبه‌رو سازند.

با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح.
رونمایی نمونه معیار تولید جت آموزشی «یاسین»/ خط تولید انبوه جت ایرانی افتتاح شد
نمونه معیار تولید و خط تولید انبوه جت آموزشی یاسین با حضور امیر سرتیپ آشتیانی رونمایی شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در جمع خبرنگاران:
جت «یاسین» می‌تواند به‌عنوان هواپیمای پشتیبانی‌ نزدیک‌ هم استفاده شود
امیر سرتیپ «آشتیانی» با اشاره به رونمایی نسل جدید جت آموزشی یاسین، گفت: ویژگی این جت آموزشی طراحی کاملاً بومی آن است که موجب شده تا بتوانیم از این نمونه به‌عنوان هواپیما‌های رزمی و پشتیبانی از نزدیک نیز استفاده کنیم.

پیام تسلیت فرمانده کل سپاه درپی درگذشت «حسن غفوری‌فرد»
سردار سرلشکر سلامی در پیامی درگذشت حسن غفوری‌فرد را تسلیت گفت.

ما متحدیم/ در پیامی به مناسبت روز ملی راهیان نور؛
سرلشکر باقری: دفاع مقدس معنای حقیقی «ما متحدیم» را در پرتو الگوی حکمرانی امت و امامت آشکار ساخت/ راهیان نور در گام دوم انقلاب اسلامی بستر جهاد تبیین است
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی به‌مناسبت روز ملی راهيان‌نور تاکید کرد: امروز راهیان‌نور، فناوری استخراج و ایجاد ارزش افزوده از گنجینه دفاع مقدس، این یادگار ارجمند و نگین درخشان تاریخ دیروز، امروز و فردای ماست که بنیان سازه‌ی پرشکوه انقلاب اسلامی را در هماورد جنگ نرم، استحکام می‌بخشد.

یادداشت/
نگرانی غرب از قدرت فتوشاپی ایران!
قدرت موشکی و پهپادی ایران که زمانی از سوی مقامات آمریکایی «فتوشاپی» خوانده می‌شد، اکنون یکی از دغدغه‌های مهم دشمنان جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

با حضور سرلشکر صفوی؛
نمایشگاه معارف جنگ و دستاورد‌های هوانیروز ارتش افتتاح شد
نمایشگاه معارف جنگ و دستاورد‌های هوانیروز ارتش با حضور دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افتتاح شد.

در آئین افتتاح نمایشگاه معارف جنگ مطرح شد؛
سرلشکر صفوی: توافق‌نامه ایران و عربستان پایانی بر هژمونی آمریکا در منطقه است
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: توافق‌نامه ایران و عربستان یک زلزله در حوزه سیاسی و پایانی بر هژمونی آمریکا در منطقه است و با این توافق، دوران پسا آمریکا در منطقه خلیج فارس شروع شده است.

در آئین مهرواره محله همدل مطرح شد؛
رئیس سازمان بسیج مستضعفین: دشمن راهبرد خود علیه ایران را معطوف به مسائل اقتصادی کرده است
سردار سرتیپ «سلیمانی» با بیان اینکه هرگاه دشمن در راهبردی شکست می‌خورد، راهبرد جدیدی را طراحی می‌کند، گفت: بعد از شکست فتنه پاییز امسال، توجه دشمنان به مسائل اقتصادی معطوف شد تا بلکه از این مسیر، ملت را دچار یأس سازند.

فرمانده هوانیروز ارتش خبر داد؛
افزایش ۸۰ درصدی توان رزم هوانیروز ارتش/ تحقق دستور فرمانده کل قوا در حوزه تولید قطعات بالگرد
امیر سرتیپ قربانی گفت: با تلاش‌های انجام شده، توان رزم هوانیروز را به ۸۰ درصد رساندیم و در حوزه نهضت قطعه‌سازی بیش از ۸۰۰ قطعه تولید شد که بر روی بالگرد‌ها استفاده می‌شود.

بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی سپاه در رامشیر
بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی روستایی شهرستان رامشیر توسط قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه و با مشارکت آبفای خوزستان آغاز شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خبر داد؛
ابلاغ طرح راهبردی حفاظت از زیرساخت‌های کشور توسط رئیس جمهور
سردار سرتیپ «جلالی» از ابلاغ طرح راهبردی حفاظت از زیرساخت‌های کشور توسط رئیس جمهور خبر داد.

سردار احمدی‌مقدم در همایش ملی حفاظت از زیرساخت‌ها:
لزوم هوشیاری در برابر جنگ ترکیبی دشمن/ در پدافند غیرعامل با آسیب‌ها در داخل و تهدیدات از بیرون مواجه هستیم
رییس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی گفت: در جنگ ترکیبی، طیف گسترده‌ای از ابزار‌ها به شیوۀ همگون یا ناهمگون، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل، هوشیاری همیشگی در مقابل دشمن، جزو باید‌های یک نظام مستقل است.

در آئین بزرگداشت شهدای عملیات بدر و خیبر مطرح شد؛
سرلشکر سلامی: پیروزی‌های امروز به دلیل استقامت بی‌بدیل ملت ایران است/ سالی که گذشت، سال ایستادگی مردم ایران در مقابل دشمنان بود
فرمانده کل سپاه ایمان و استقامت را راز جاودانگی شهدا دانست و گفت: سالی که گذشت، سال ایستادگی مردم ایران در مقابل دشمنان بود و حضور مردم در صحنه، دشمن را مأیوس کرد و پیروزی‌های امروز به دلیل همین استقامت است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش عنوان کرد؛
ناکامی دشمن در «جنگ شناختی» علیه جوانان ایرانی
امیر سرتیپ واحدی گفت: تمام تلاش ابرقدرت‌های رسانه‌ای جهان بر این است که طرز فکر نسل جوان ما را نسبت به اسلام و انقلاب تغییر دهند، ولی تاکنون در این راه به موفقیت نرسیده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی خبر داد؛
آغاز تمرین تخصصی دیده‌بانی نیروی پدافند هوایی
امیر سرتیپ‌دوم «یوسفی خوش‌قلب» از آغاز تمرین تخصصی دیده‌بانی نیروی پدافند هوایی با رمز «یا بصیر» خبر داد.

معاون اجرایی ارتش:
اقتدار نیرو‌های مسلح مرهون تمسک به قرآن است
امیر سرتیپ محمودی با بیان اینکه همراهی و انس نیرو‌های مسلح و خانواده‌هایشان با آموزه‌های قرآنی، موجب ارتقای سطح توان نیرو‌های مسلح برای حفظ و دفاع از حریم کشور و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی است، گفت: عزت و اقتدار نیرو‌های مسلح مرهون تمسک و عمل به قرآن است.

پیام ارتش جمهوری اسلامی به‌مناسبت روز بزرگداشت شهدا
همزمان با ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشوراست
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ مقدس عاشوراست، بی‌پایان است و چون رنگ خدایی دارد، هیچ‌گاه تمام نخواهد شد.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح:
انقلاب اسلامی جهان استکبار را به چالش کشانده است
امیر «نصیرزاده» گفت: انقلاب اسلامی ایران با ورودش الگوی جدیدی از حکمرانی را در سطح جهان به نمایش قرار داد؛ الگویی که برای همه حوزه‌های فردی و اجتماعی برنامه و هدف دارد، دشمن این را برنمی‌تابد و هر لحظه به دنبال ضربه است.

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛
جنایت دست‌ساز
سربازان گمنام امام زمان (عج) در اغتشاشات اخیر تعدادی از عناصر گروهک منافقین را که قصد داشتند با استفاده از خمپاره‌انداز‌های دستی، امنیت جامعه را به مخاطره بیاندازند، بازداشت کردند.

ما متحدیم/ فرمانده قرارگاه راهیان نور آجا عنوان کرد؛
میزبانی ۵ نمایشگاه ارتش از زائران راهیان نور
امیر سرتیپ دوم «سیفی» از برپایی پنج نمایشگاه توسط راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی در مسیر زائران راهیان نور خبر داد.

در پیامی به اختتامیه جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس؛
سرلشکر باقری: آرمان انقلاب اسلامی تربیت انسان متعالی است/ ایجاد بانک جامع و حرکت در مسیر تولید علم دفاع‌مقدس با جدیت دنبال شود
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه بیستمین دوره جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس، تأکید کرد: ایجاد بانک جامع، تدوین درخت‌واره، آموزش و تربیت پژوهش‌گران نخبه، تلاش برای تولید علم و نظریه‌پردازی دفاع‌ مقدس و تدوین روش‌های پژوهشی باید توسط نهادهای ذی‌ربط به جدیت دنبال شود.

معاون هماهنگ‌کننده نزاجا در نشست خبری:
نسخه ۹ جلدی روزشمار دفاع مقدس ارتش منتشر شد
امیر سرتیپ فلاح گفت: نیروی زمینی ارتش نسخه ۹ جلدی روزشمار دفاع مقدس را به‌‌صورت‌های خلاصه و کامل در مجموعه‌ای منتشر کرده که برای نسل جوان قابل بهره‌برداری آست.

در آیین تجلیل از جانبازان ستاد ارتش در دوران دفاع مقدس مطرح شد؛
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ستاد ارتش: مجاهدت ایثارگران و جانبازان سایه جنگ را از کشور دور کرد
حجت‌الاسلام دهدار گفت: مجادهدت ایثارگران و جانبازان سایه جنگ را از این مرز و بوم دور کرد و به همین دلیل باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود.

برگزاری نخستین همایش ملی دانشجویی پهپاد
نخستین همایش ملی دانشجویی پهپاد با حضور جانشین فرمانده کل ارتش در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد

معاون اجرایی ارتش:
تقدیم بیش از ۲۲۰ هزار جانباز در ارتش/ ارتش در بحران‌ها در نوک پیکان دفاع از کشورمان قرار دارد
امیر محمودی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران قریب به ۲۲۰ هزار جانباز برای حفظ و حراست از تمامیت ارضی و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده که این یعنی در تمام بحران‌ها، ارتش در نوک پیکان نبرد‌ها قرار داشته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
آمریکایی‌ها ۴۴ سال شکست را در برابر جمهوری اسلامی در کارنامه دارند
سردار فدوی گفت: در تقابل ۴۴ ساله آمریکایی‌ها یک پیروزی در مقابل جمهوری اسلامی ثبت نشده و در همه این سالها پیروزی از آن جبهه حق انقلاب اسلامی بوده است.

جانشین فرمانده کل ارتش:
پایگاه زیرزمینی عقاب ۴۴ سدی در برابر تهدیدات دشمنان است
امیر سرتیپ دادرس با بیان اینکه دشمن معنی پایگاه پهپادی ۳۱۳ ارتش را می‌فهمد و می‌داند برای چه هدفی استفاده می‌شود، گفت: پایگاه زیرزمینی عقاب ۴۴ هم سدی در برابر دشمنان است که دیگر ملت ایران را تهدید نکنند.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح:
رشد ۲۰۰ درصدی سازمان صنایع دفاع نسبت به سال گذشته
سردار فرحی از رشد ۲۰۰ درصدی سازمان صنایع دفاع نسبت به سال گذشته و افزایش ۲.۵ برابری صادرات محصولات این سازمان خبر داد و گفت: این سازمان همچنین در عرصه تحقیقات امسال ۵۷ محصول را به ثمر رساند و پس از تولید، تحویل نیرو‌های مسلح داد.

روایت وزارت اطلاعات از ناکامی موساد در «عملیات بزرگ» اصفهان
در نمایشگاه وزارت اطلاعات که به مناسبت گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) برگزار شد، اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با اقدامات جاسوسی و خرابکارانه دشمنان روایت شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
انقلاب اسلامی ایران تجلی فرهنگ عاشوراست
سردار سرتیپ «سلیمانی» امام حسینی بودن را یکی از مهمترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران تجلی فرهنگ عاشورا در جهان امروز است.

وزارت اطلاعات خبر داد؛
کشف شبکه‌ها و تجهیزات خرابکاری در چهارشنبه‌سوری
وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از کشف شبکه‌ها و تجهیزات خرابکاری برای عملیات در شب چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه‌سوری) خبر داد.

جانشین فرمانده نزاجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛
خودکفایی نیروی زمینی ارتش در تولید تجهیزات دفاعی
امیر سرتیپ «نعمتی» گفت: همه امکانات مورد نیاز نیروی زمینی ارتش با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متخصصان این نیرو فراهم می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خبر داد؛
تجهیز ناو شهید مهدوی به پهپادهای انتحاری/ ساخت شناور شهید صیاد شیرازی
سردار تنگسیری از تجهیز ناو شهید مهدوی به انواع پهپادهای انتحاری، شناسایی و عمودپرواز خبر داد و گفت: برد پهپادهای انتحاری بکارگیری شده در این ناو به هزار و ۳۰۰ کیلومتر می‌رسد.

دریادار سیاری:
عبور ایران از گلوگاه‌های سخت و نفس‌گیر/ ارتقاء توان دفاعی موجب هراس دشمنان می‌شود
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از گلوگاه‌های سخت و نفس‌گیر گذشته است، گفت: پیشرفت‌های دفاعی می‌بایست در سطحی باشد که امکان تهدید علیه قدرت‌های زورگو و متجاوز را فراهم کند.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
توان دفاعی ایران دشمن را به وحشت انداخته است/ دشمنان دیگر قدرت رجزخوانی ندارند
حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت با بیان اینکه قدرت دفاعی کشورمان دشمن را به وحشت انداخته است، گفت: رژیم صهیونیستی دیگر در منطقه امنیت ندارد و هر لحظه منتظر یک اتفاق است.

دریادار سیاری:
جوانان کشور با علم و دانش بالایی رشد یافته‌اند
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جوانان کشور با علم و دانش و آگاهی بالا رشد یافته‌اند.

با حضور فرمانده کل ارتش؛
همایش فرماندهان و معاونان نیروی دریایی ارتش برگزار شد
با حضور امیر سرلشکر موسوی همایش فرماندهان و معاونان نیروی دریایی ارتش در ستاد این نیرو برگزار شد.

رئیس بیمارستان شهید صدوقی سپاه مطرح کرد؛
ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به ۱۵ هزار بیمار در منطقه بشاگرد توسط سپاه
سردار مرتضویان گفت: بیمارستان شهید صدوقی سپاه با برپایی بیمارستان سیار در روستا‌ها و مناطق سردشت از توابع بشاگرد هرمزگان طی مدت هشت روز به ۱۵ هزار بیمار، ۴۰ هزار نفر خدمات رایگان بهداشتی و درمانی ارائه کرد.

سرلشکر موسوی تأکید کرد؛
لزوم «جهاد تبیین» در برابر جنگ ترکیبی دشمن
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه دشمن با حربه‌های مختلف در صدد از بین بردن اعتبار حاکمیت اسلامی است، گفت: در جنگ ترکیبی امروز علیه ایران، جهاد تبیین امری واجب و لازم است.

ما متحدیم/
بازدید جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح از روند آماده‌سازی نمایشگاه هوایی دزفول
امیر سرتیپ نصیرزاده با حضور در پایگاه هوایی وحدتی دزفول از روند آماده‌سازی نمایشگاه هوایی بازدید کرد.

اهدای ۱۰۰ واحد مسکن ویلایی به خانواده‌های محروم در جزیره هرمز توسط سپاه
در آستانه سال نو و با حضور جمعی از مردم و مسئولان در جزیره هرمز، آیین اهدای ۱۰۰ واحد مسکن ویلایی مشارکتی‌ساز و دو زمین چمن ورزشی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

در آیین اهدای واحدهای مسکونی؛
فرمانده نیروی زمینی سپاه: اجرای پروژه‌های عمرانی بخشی از مأموریت ذاتی سپاه است
سردار پاکپور با بیان اینکه خدمت به مردم را بالاترین افتخار برای خود می‌دانیم، گفت: مشارکت در پروژه‌های عمرانی و ساماندهی معیشت مردم، بخشی از مأموریت ذاتی و مستمر سپاه است.

ما متحدیم/ در آیین افتتاح نمایشگاه هوایی راهیان نور؛
فرمانده نیروی هوایی ارتش: راهیان نور اقدامی ارزشمند در زمینه تبیین وقایع دفاع مقدس است
امیر سرتیپ واحدی گفت: راهیان نور حرکت مقدس و ارزشمندی است تا بتوانیم تاریخچه جنگ، دفاع مقدس، شجاعت و قهرمانی را به جوانان نشان دهیم.

ورود ناو‌های چین و روسیه به آب‌های سرزمینی ایران برای برگزاری رزمایش مرکب دریایی
ناو‌های چین و روسیه برای برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ در شمال اقیانوس هند وارد آب‌های سرزمینی ایران شدند.

ما متحدیم/ سردار سلامی:
دوران دفاع مقدس فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه ما ریشه‌دار کرد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دفاع مقدس یکی از برهه‌های سرافراز تاریخ جمهوری اسلامی است، چون فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه ما ریشه‌دار کرد.

پیام تسلیت فرمانده کل سپاه درپی درگذشت حاج ناصر مددیان
سرلشکر سلامی در پیامی درگذشت پاسدار رشید اسلام، حاج ناصر مددیان را تسلیت گفت.

معاون هماهنگ‌کننده نداجا:
قدرت نظامی ایران اسلامی موجب ناامیدی دشمنان شده است
امیر دریادار «بلوچ» دریاها و اقیانوس‌ها را در سیطره نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی دانست و گفت: قدرت نظامی ایران اسلامی دنیا را متحیر و دشمنان را ناامید کرده است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
دشمنان چاره‌ای جز پذیرفتن حرکت رو به جلوی ملت ایران ندارند
سردار «جوانی» با بیان اینکه آمریکا در منطقه غرب آسیا شکست خورده و متحدانش از او فاصله گرفته‌اند، گفت: امروز آمریکا، اسرائیل و متحدان آن‌ها چاره‌ای ندارند، جز اینکه قدرت، عظمت و حرکت رو به جلوی این ملت را بپذیرند.

تقدیر از فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) به‌دلیل برگزاری مراسم تشییع شهدا
مراتب قدردانی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به سردار «حسن‌زاده» ابلاغ و لوح تشویق در فرمان ستاد کل نیرو‌های مسلح برای تقدیر از همکاری و مدیریت اجرای مراسم تشییع ۲۰۰ شهید دفاع مقدس در تهران همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، به وی تقدیم شد.

نشست توجیهی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ برگزار شد
نشست توجیهی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ ایران، چین و روسیه با حضور فرماندهان یگان‌های شناور و پروازی نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی کشور‌های چین و روسیه برگزار شد.

جانشین فرمانده کل سپاه:
توطئه دشمنان پایان‌پذیر نیست/ سپاه خدمتگزار مردم است
سردار فدوی با بیان اینکه دشمنی دشمنان پایان‌پذیر نیست، گفت: از دشمنان به غیر از دشمنی انتظاری نیست و ضرورت دارد تا به وظایف خود عمل کنیم.

در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ انجام شد؛
اجرای عملیات رهگیری و انهدام اهداف هوایی شبانه
سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ از اجرای عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی در این رزمایش خبر داد.

اجرای تمرین «Photo Ex» در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳
یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳، تمرین «Photo Ex» شامل صورت‌بندی و آرایش آفندی را انجام دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش:
تمرکز ایران در روز اول رزمایش مرکب، نجات کشتی‌های تحت تهاجم و مقابله با تحرکات تروریستی بود
امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه پایه اصلی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳، امنیت دریایی است، گفت: عمده تمرکز ما در روز اول رزمایش نحوه هماهنگی‌ها، همکاری‌ها، نجات کشتی‌های تحت تهاجم و مقابله با تحرکات تروریستی بود.

دیدار فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با خانواده شهید قاسم حمید
امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد در راستای گرامیداشت مقام شامخ شهدا با حضور در منزل شهید قاسم حمید (شهید شاخص نیروی پدافند)، با خانواده این شهید گرانقدر دیدار و گفت‌وگو کرد.

بازدید فرمانده نیروی پدافند هوایی از منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق
️امیر سرتیپ «صباحی‌فرد» از منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق کشور بازدید کرد.

تیراندازی ناو‌های ایران، چین و روسیه به سمت اهداف دریایی انجام شد
عملیات تیراندازی ناو‌های ایران، چین و روسیه به سمت اهداف دریایی در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ انجام شد.

یادداشت/
هوشیاری مردم عاملی برای شکست جنگ شناختی دشمن
آشوب و ایجاد ناآرامی‌های اخیر که در چارچوب جنگ شناختی صورت گرفت با موفقیت همراه نبود؛ زیرا هوشیاری مردم باعث شکست دشمن طرح و توطئه آن‌ها شد.

در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ صورت گرفت؛
اجرای عملیات آزاد‌سازی کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی
در ادامه برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳، یگان‌های شناور و پروازی و تیم‌های عملیات ویژه ایران، چین و روسیه عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده را تمرین کردند.

ما متحدیم/ فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران:
راهیان نور فرصتی برای مرور انقلاب اسلامی است
امیر سیفی گفت: راهیان نور فرصتی برای مرور انقلاب است؛ در این فرصت می‌توان چهار دهه عمر انقلاب اسلامی را ارزیابی، نقاط قوت آن را تقویت و برای حرکت به سوی آینده برنامه‌ریزی کرد.

در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ صورت گرفت؛
اجرای عملیات اطفای حریق توسط تیم‌های امدادی ایران، چین و روسیه
در ادامه برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ یگان‌های شناور و پروازی ایران، چین و روسیه عملیات اطفاء حریق را در شمال اقیانوس هند تمرین کردند.

با برگزاری رژه دریایی یگان‌های شرکت‌کننده؛
رزمایش مرکب کمربند دریایی ۲۰۲۳ پایان یافت
رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با رژه دریایی یگان‌های شناور سطحی شرکت‌کننده در رزمایش از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» پایان یافت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش:
رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ به بهترین شکل ممکن انجام شد
امیر ایرانی گفت: هماهنگی‌های خوبی میان یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ وجود داشت و تمرینات و تاکتیک‌هایی که پیش‌بینی شده بود به بهترین شکل انجام شد.

مشاور فرمانده کل قوا در امور ارتش:
نظام سلطه دستش را به سوی منافقین و سلطنت‌طلبان دراز کرده است
امیر سرتیپ «حاتمی» گفت: نظام سلطه از سر عجز و استیصال دست استمداد خود را به سوی منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و تجزیه‌طلبان دراز کرد تا ایران را با خطر تجزیه و فروپاشی روبه‌رو سازد.

پس از پایان رزمایش مرکب صورت گرفت؛
بازدید فرمانده نیروی دریایی ارتش از ناوشکن‌های چین و روسیه
امیر دریادار ایرانی به دعوت فرماندهان ناوگروه روسی و چینی از یگان‌های شرکت‌کننده دو کشور در رزمایش مرکب کمربند دریایی ۲۰۲۳ ایران، بازدید کرد.

دفاع‌پرس از عملکرد یک‌ساله سپاه گزارش می‌دهد؛
سال پرمجاهدت پاسداران و بسیجیان
دستاوردهای دفاعی سپاه در سال جاری همچون گذشته پرتعداد بود و این نشان می‌دهد که جهاد در سپاه، همیشگی است.

پیام نوروزی فرمانده کل ارتش؛
مسیر افتخار آفرینی‌های ارتش در سال ۱۴۰۲ هم صعودی خواهد بود
امیر سرلشکر موسوی با صدور پیامی فرارسیدن سال نو شمسی و عید نوروز را تبریک گفت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح کرد؛
برنامه جامع راهبردی فرصت مغتنم برای تقویت همکاری‌های دفاعی تهران و پکن
امیر سرتیپ آشتیانی ضمن تبریک برای انتصاب ژنرال «لی شانگ فو» به عنوان وزیر دفاع جمهوری خلق چین، برنامه جامع مشارکت راهبردی را فرصت مهم و مغتنم برای تقویت همکاری‌های دفاعی تهران و پکن دانست.

وزیر دفاع عید نوروز را به همتایان خود در کشورهای حوزه نوروز تبریک گفت
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح طی پیامی عید باستانی نوروز را به همتایان خود در کشور‌های حوزه تمدنی نوروز تبریک گفت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها